[Czuwaj] Pobudka Nr 22, a statut ZHP

marcin wojtczak majcin w autograf.pl
Śro, 17 Cze 2009, 19:19:45 CEST

phm. Zbigniew Paweł Skupiński HR | 109 MDSH pisze:

> A czy w obecnym systemie stopni instruktorskich nie o to chodzi w
> przewodniku? Czytając wymagania na przewodnika, oraz zasady jego
> zdobywania dokładnie tak to powinno wyglądać - kilkumiesięczna próba
> sprawdzająca praktyczne umiejętności wychowawcze i organizacyjne w
> trakcie której musisz ukończyć kurs drużynowych.
>
> Skupa

Możliwe, że takie wrażenie można odnieść z lektury odpowiednich dokumentów.
Możliwe nawet, że takie były zamierzenia ich autorów.
Tylko, że ja pisze o stanie faktycznym i potrzebie jego zmiany, a nie
nie o stanie postulowanym w dokumentach.
A tymczasem opierając się na jednych pobożnych życzeniach (tych z
systemu stopni) próbuje się wprowadzić drugie pobożne życzenie (przy
pomocy statutu).

Jakiś czas temu ktoś na liście (chyba g00rek) posłużył się metaforą wozu
i konia na gumowej uprzęży:
woźnica strzelił z bata, konie rączo ruszyły do przodu, a wóz pozostał w
miejscu, woźnica rozejrzał się, stwierdził że w ten sposób nie zdąży na
czas przewieźć wszystkiego i dołożył jeszcze ładunku do wozu.

Marcin Wojtczak