[Czuwaj] Nowy statut

Grzegorz goja73 w poczta.onet.pl
Nie, 1 Mar 2009, 12:23:44 CET

Czesławie, wytłumacz proszę mi prostemu człowiekowi zawiłości z twojego
projektu statutu:

§ 33
(...)
4. Komenda chorągwi zmienia obszar działania hufców hufca na wniosek
zainteresowanych środowisk, po zasięgnięciu opinii właściwych władz komend
hufców.

To ja mogę jutro wystąpić, żeby mój rodzimy hufiec z Łodzi objął terenem
swojego działania np. Kleszczów, bo mi tak pasuje? Bogata gmina, więc kasy
na program nie zabraknie?

5. Hufiec rozwiązuje komenda rada chorągwi na wniosek komendy chorągwi, po
zasięgnięciu opinii zainteresowanych środowisk. W przypadku rozwiązania
hufca komenda chorągwi podejmuje uchwałę w sprawie zmiany przydziału
służbowego członków, przynależności jednostek organizacyjnych hufca oraz w
sprawie składników majątkowych hufca i uregulowania jego zobowiązań.

dlaczego powołuje komenda chorągwi, a rozwiązuje rada chorągwi?

6. Hufiec może posiadać osobowość prawną.
7. Decyzja o przyjęciu lub rezygnacji z posiadania osobowości prawnej przez
hufiec następuje w drodze uchwały zjazdu chorągwi hufca podjętej większością
2/3 głosów w obecności co najmniej 3/4 uprawnionych do głosowania.

Co to jest: zjazd chorągwi hufca? I kto w końcu o tym decyduje?

8. W przypadku trwałej niemożności realizacji przez hufiec posiadający
osobowość prawną zadań hufca określonych w punktach 1 - 8 ust. 1 lub
regulowania zaciągniętych i wymagalnych zobowiązań hufca decyzje w sprawie
likwidacji chorągwi podejmuje Rada Naczelna ZHP na wniosek Głównej Kwatery
ZHP.

Jak hufiec nie daje rady z osobowością to likwidujesz chorągiew? Z Warszawy
z pewnością łatwiej będzie mu pomóc?
Skarbnik się ucieszy, bo rozumiem, że i zobowiązania przejmie, co to ich
hufiec nie może spłacić?

§ 76
1. ZHP nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania zaciągnięte przez
chorągiew i hufiec posiadający osobowość prawną.
2. Chorągiew i hufiec posiadający osobowość prawną nie ponosi
odpowiedzialności za zobowiązania zaciągnięte przez ZHP albo przez inną
chorągiew lub inny hufiec posiadający osobowość prawną.
- czy taka konstrukcja jest możliwa? do tej pory obowiązywała chyba
wykładnia, że jeśli braknie majątku w jakiejś chorągwi na pokrycie
zobowiązań, to niestety pozostałę chorągwie nie mogą się czuć do końca
bezpiecznie?

- czym podyktowana jest chęć (tak to odbieram) likwidacji pionu rewizyjnego,
rozumiem, że ich kompetencje przejmą wówczas rady,
tylko po co zostawiać wtedy komisje rewizyjne w hufcach nie posiadających
osobowości? Co za różnica jakie ciało wybierze zjazd, a bałagan robi się
duży
(niech ktoś to wytłumaczy urzędnikom, że ten hufiec to ma komisję rewizyjną
bo nie ma osobowości prawnej, a ten ma osobowość więc ma radę wow!)
- skąd się bierze komenda w hufcu nieposiadającym osobowości prawnej? Bo w
hufcu posiadającym jest wybierana przez zjazd.
Wyobrażam sobie, że komenda będzie rządziła dożywotnie :P, ale zanim wymrą i
znów zmienimy statut wpisałeś, że po nieudzieleniu absolutorium rada
Może wygasić mandat członka komendy (wątpliwość mi się nasuwa, czy może też
wygasić mandat komendanta?)
(czy sąd zechce zarejestrować statut w którym nie wiadomo, skąd się biorą
władze?)
Podobnie jest chyba z chorągwią?
- dlaczego sąd harcerski będzie zwoływał teraz zjazd chorągwi na wniosek
instruktorów, kto w końcu przejmuje te funkcje kontrolne po komisji
rewizyjnej?
- jak wyobrażasz sobie realizację kontroli przez radę, która spotyka się co
kilka miesięcy (minimum 3 razy)

Czy oczekujesz może, że listowicze mają przeczytać i wyłapać wszelkie błędy?
To może to jakaś gra jest, w którą dałem się wkręcić niechcący?

Wydaje mi się, że pomysł goorka jest rozsądniejszy, żeby wizję stworzyć, a
potem do tego paragrafy dopisać, niż wizji w paragrafach szukać.pozdrawiam
:)

Grzegorz, gg 2002518
http://1procent.lodzka.zhp.pl