[Czuwaj] Nowy statut - członkostwo/ kadra

Paweł Dobosz pavveldobosz w gmail.com
Nie, 1 Mar 2009, 23:15:45 CET

Witam,

w nawiązaniu do postów Michała, wydaje mi się, że dyskusję zacząć by
należało od odpowiedzenia sobie na pytanie jakiej kadry Związek Harcerstwa
Polskiego (z punktu widzenia realizacji swojej misji) w ogóle potrzebuje.

Może wystarczy, jak w organizacji poza ZUCHAMI, HARCERZAMI,
WĘDROWNIKAMI będą już tylko DRUŻYNOWI,
zrzeszeni w kręgach, wyłaniający swoich przedstawicieli do rad na poziomie
lokalnym, regionalnym i ogólnopolskim. Poza podstawową funkcją drużynowego,
byłyby jeszcze funkcje wtórne - członka oraz przewodniczącego kręgu/rady.

Tyle. Czego więcej potrzeba do szczęścia? :)

***
Odnośnie kwestii stopni instruktorskich/ modelu wyłaniania drużynowych to
tutaj z kolei proponuję zastanowić się, czy w Związku Harcerstwa
Polskiego powinny/ mogłyby równolegle funkcjonować dwa systemy:
1 - drużynowy wolontariusz - drużynowym może zostać każdy, kto np.: ukończył
18 lat, przeszedł kurs i 3 miesięczną próbę
2 - drużynowy harcmistrz - drużynowym może zostać jedynie
doświadczony "fachowiec od harcerstwa"

Nie wydaje mi się bowiem, aby zwolennicy jednej lub drugiej opcji gotowi
byli zrezygnować ze swojej na rzecz drugiej.

pozdrawiam,
Paweł