=?ISO-8859-2?Q?RE: [Czuwaj] Przyboczni (d.: dlaczego znikn=EAli "zast=EApcy" z =

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Wto, 17 Mar 2009, 15:01:09 CET

"Jolanta Kreczmańska" <jolanta.kreczmanska w kalmar.waw.pl> napisał(a):

 > - Pytanie o pełnienie funkcji drużynowych? Byłam drużynową drużyny harcerek
 > przez kilka lat. Uważam, że robiłam to z maksymalnym zaangażowaniem i chyba
 > efektywnie . Do dziś duża grupa harcerek z mojej drużyny jest instruktorkami
 > a to już wiele lat minęło. Potem prowadziłam drużynę drużynowych. Trochę się
 > tłumaczę z rzeczy wg mnie oczywistych ale padło pytanie więc piszę.

I to jest najlepsza odpowiedź na pytanie Janusza Sikorskiego o doświadczenia na funkcjach wychowawczych osób zajmujących się kształceniem.

Ja co prawda jestem z innego hufca niż Jola, ale u mnie w hufcu, i w kilku innych warszawskich hufcach których pracę miałem okazję obserwować, odbywa się to tak samo. To znaczy "kształceniowcem, członkiem KSI, posiadaczem OKK" nie może zostać - i nie zostaje! - osoba która wcześniej przez co najmniej kilka lat nie pełniła funkcji drużynowego lub komendanta szczepu i która nie udowodniła w działaniu, że naprawdę zna się na tym.
I ten sposób doboru kadry kształcącej jest dla mnie tak oczywisty, że byłem mocno zaskoczony pytaniem (czy raczej sugestią) Sikora...

phm.Michał Piotrowski
Hufiec Warszawa Żoliborz