[Czuwaj] Ksztalcenie w ZHP a inspiracje do ulepszen

greegors w icpnet.pl greegors w icpnet.pl
Śro, 18 Mar 2009, 13:54:26 CET

> kiedy tak wiele osob wypowiada się chocby na liscie
> o tych sprawach wyglaszajac opinie, a nawet proponujac
> rozwiazania, to dlaczego tych osob nie było na takiej
> konferencji, dlaczego tak malo było w ogole uczestnikow
> (około 100 osob).

Nie uważażam, żebym musiał się tłumaczyć, ale  mogę. jestem nauczycielem
akademickim i w co drugi weekend mam zajęcia ze studentami studiów
zaocznych - akurat w ten także.

Myślę, że kwestia jest natomiast szersza. Informacje o konferencjach
instruktorskich są często ogłaszane przeraźliwie późno - miesiąc, góra
półtora miesiąca. W przypadku konferencji naukowych standardem jest
ogłaszanie ich conajmniej kwartał wcześniej (np. w tej chwili nadchodzą
zaproszenia na konferencje które odbędą się w czerwcu albo we wrzesniu). W
ZHP natomiast góra potrafi co chwilę czymś zaskakiwac.
Co utrudnia udział nie tylko ze względów zawodowych czy rodzinnych, ale
także utrudnia udział w konferencjach instruktorom czynnie pracującym w
drużynach.

W tej chwili mam zaplanowane już imprezy szczepu, drużyny i hufca do lata.
A nie wiadomo wciąż, kiedy będą zbiórki wyborcze przed zjazdem!!! Może się
okazac, że termin zbiórki będzie się pokrywał z zaplanowanym już biwakiem,
i co wtedy? przesuwać zaplanowany już biwak, odkręcać rezerwację miejsca
noclegowego itd., czy rezygnować z udziału w wyborach? niestety np. 4 lata
temu przed takimi właśnie sytuacjami byliśmy stawianim (termin zbiórki
wyborzcej 3 hufców ogłoszono na ostatni moment)

Nie ma co liczyć na zaangażowanie i utożsamianie się ze sprawami całego
Związku, dopóki nie będzie się szanowało prawa instruktorów do planowania
czasu w perspektywie conajmniej kwartału.

GS