Re: : [Czuwaj] "Prawo powielaczowe" - radosna twórczość komend chorągwi i hufców

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pią, 20 Mar 2009, 19:39:45 CET

----- Original Message -----
From: "mylek5" <mylek5 w tlen.pl>
To: <unlisted-recipients:>; <no To-header on input>
Sent: Friday, March 20, 2009 5:05 PM
Subject: Re: : [Czuwaj] "Prawo powielaczowe" - radosna twórczość komend
chorągwi i hufców

Jakie jest Wasze zdanie w kwestii "prawa powielaczowego" czyli radosnej
> twórczości komend (komendantów) chorągwi i hufców ?
>
> Czy zdarzają się w Waszych hufcach i chorągwiach "uregulowania
wewnętrzne"
> odbiegające od ogólnozwiązkowych instrukcji/regulaminów ?
>
> Czesław

U mnie w hufcu komendant zabiera 25% ze wpisowego od każdego organizowanego
rajdu.
Szkoda bo za te 25% można czasami fajne nagrody kupić :(

PC=================================
Ja bym sobie "powojował" z Twoim komendantem
ale Tobie proponuję "sposób".

Podejrzewam że:
- i tak nie dostajecie zadnej dotacji z KH
- nie prowadzisz dokumentacji finansowej druzyny
czyli ze "wpisowe' przechodzi przez kasę/bank komendy hufca.
To pozwala komendantowi na "kradzież" tych "25%".
Od razu dodam że nie ma do tego prawa.
Dlatego proponuję Ci "sposob"
Załóż dokumentację finansową (kasową) drużyny.
Będą przez nią przechodziły tylko składki
oraz wpisowe/koszty rajdów, więc
kasa zawsze bedzie "wychodziła na zero"
czyli nie bedzie potrzeby zakładania konta.
Zgodnie z instrukcja finansowa druzyny możesz
oddać dokumentację na koniec roku.
W ten sposób komendant "obejdzie sie ze smakiem"
;-))

Jeśli chcesz, służę pomocą.

Czesław
tel.kom. 519-160-185