[Czuwaj] Odkrycie

Piotr Kołodziejczyk kip.kolodziejczyk w gmail.com
Nie, 22 Mar 2009, 11:16:56 CET

W dniu 22 marca 2009 11:05 użytkownik Piotr Kowalski <kowlak w gmail.com> napisał:

> Piotrze zaniechaj takich nierozsądnych stwierdzeń. Flagi itp. nie
> chroni ustawa o ochronie znaków bo chroni ją ustawa o godle, barwach i
> hymnie.
> http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU19800070018&type=3&name=D19800018Lj.pdf

Ja tylko mowie, ze skoro z mozliwosci zawlaszczenia w moim odczuciu
zwolnine sa takie oznaki jak KH wedle tego co zacytowalem, to nie
grozilo nam to, ze jakis przedsiebiorca zawlaszczy sobie nasz znak. A
to, zeby inni uzywali tego znaku w dobrym kontekscie to juz nie jest
kwestia tylko znaku jak wskazywalem, ale wogole "przestrzeni nazw" ;)
harcerz, skaut, pionierka, lilijka, KH etc. A poniewaz nie jestemy w
stanie wszystkiego zastrzec, to trzeba reagowac wspolnie z innymi
organizacjami stosownie do wagi zagrozenia.
Problemem by bylo, gdyby ta publikacja byla opatrzona ta zielona,
smetna lilijka i napisem ZHP. Wtedy mogloby to wprowadzic w blad
rodzica kupujacemu dziecku na urodziny plyte z "harcerskimi"
priosenkami. Ale tak nie jest.
Dodatkowo jest problem z tym, ze to peweni i tak byli harcerze zrobili
to dla swoich kolegow. To co, jak ktos odchodzi, to ma zwrocic znaczek
i bluze z logo zhp a zhp mu zwroci kase? ;)

admiral