Re: [Czuwaj] Trafianie do m³odych i segmentacja rynku

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 24 Mar 2009, 14:56:18 CET

W dniu 24 marca 2009 13:37 u¿ytkownik Rafal <seascout w o2.pl> napisa³:

> A prawda jest taka, ¿e to co zrobilismy z Micha³em nie by³o zadn±
> segmentacj±, tylko spisem subiektywnych spostrze¿eñ (co¶ w nich jednak by³o,
> bo no¿yce odezwa³y siê wyj±tkowo g³o¶no).

By³o, a mnie to mêczy³o od dawna. Tak ju¿ mam, ¿e mój charaktery
wszystko stara siê podzieliæ na grupy, uporz±dkowaæ i sklasyfikowaæ -
kto mnie zna to o tym wie :) I od zawsze takie trzy grupy mi siê w
harcerstwie jawi³y.
Tylko na pocz±tku (mo¿na poszperaæ w archiwum czuwaja) nieudolnie
nazywa³em je harc-prawic±, harc-lewic± i harc-centrum. (choæ powiem
szczerze, ¿e niektóre charakterystyczne cechy takie jak poczucie
humoru, ilo¶æ elementów patriotycznych w programie, czy inne dok³adnie
siê tu pokrywaj± z TYMI nazwami, ale to inna para kaloszy).

Pewnie Rafa³ pope³ni³ ile¶ b³êdów, pewnie czê¶æ rzeczy jest
nieobiektywna, pewnie tak¿e ja z niektórymi siê nie zgadzam, ale
ogólny zaraz wed³ug mnie jak najbardziej istnieje.

I nie pomaga³y podkre¶lenia Rafa³a, ¿e to NURTY, ¿e to trójk±t, a nie
zestaw 3 punktów. ¯e s± osoby w ró¿nych miejscach tego modelu i ¿e s±
oczywi¶cie takie których ten model nie obejmuje. Norma.

Ale nie przeszkadza³o to du¿ej czê¶ci osób od razu samemu okre¶liæ siê
takim, czy innym mianem. Z dum±!

I tak jak Admira³ odbiega od tradycyjnego "mokotowiaka" ;)))) w wielu
kwestiach, tak jednak grupa instruktorów (i instruktorek) z tego hufca
jest na tyle specyficzna, aby nazwaæ ich jakim¶ tam segmentem. Inne
hufce które znam s± jednak trochê mniej wyraziste i mniej jednorodne.

Grupy takie spokojnie mo¿na wyodrêbniaæ, ba, mo¿na je nawet wyodrêbniæ
na podstawie piosenek które siê g³ównie w ¶rodowisku czyta! (Grzegorz,
kiedy ten artyku³ o muzyce? :) )

pozdrawiam
segmentator i szufladkowicz