Re: [Czuwaj] Porównanie

Kasia Kapica kasia.kapica w wp.pl
Czw, 14 Maj 2009, 13:29:57 CEST

Kilka lat temu, będąc w Chorwacji, dokładnie w miasteczku Mostar,
wyniszczonym przez wojnę, stojąc przy jednej z najokazalszych "pamiątek"
po wojnie, moście w tejże miejscowości, zobaczyłam grupkę dzieci. Ba,
dla mnie, w tamtym okresie, byli to rówieśnicy. Prosili oni o pieniądze
na jedzenie. Jedno z nich nie miało nogi, drugie ręki. Wtedy było to dla
mnie dziwne. Dlaczego? Jak? O co chodzi? Owszem, wiedziałam, ze nie tak
dawno, zakończyła się tam wojna, ale... Dziś, jako dorosły już człowiek
rozumiem, że wojna to nie tylko ofiara żołnierzy, ale również cywili. I
to oni najczęsciej stają się ofiarami tejże wojny.
Zatem przed zabraniem swojego dziecka do Sali Pamięci Małego Powstańca w
Muzeum PW, uwrażliwmy swoje dzieci na ten aspekt wojny. Dla mnie wtedy,
było to ogromne przeżycie. Jak widać, zapamiętane na długo.

Pozdrawiam.

Człowiek Pająk w akcji - zobacz zdjęcia - kliknij:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fe5.html&sid=727