=?ISO-8859-2?Q?Re: [Czuwaj] odpowiedzialno=B6=E6 za pe=B3noletnich w =EAdrownik=F3w?=

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Śro, 20 Maj 2009, 23:57:02 CEST

"Piotr Kowalczewski" <piotr.kowalczewski w gmail.com> napisał(a):
 > Witam serdecznie,
 > Jak wygląda, z punktu widzenia polskiego prawa i przepisów ZHP,
 > odpowiedzialność kadry za pełnoletnich uczestników obozu?
 > Prawdopodobnie nic to nie zmienia, ale sprecyzuję, że chodzi o obóz
 > zagraniczny.
 >
 > pozdrawiam!
 > Piotrek Kowalczewski

Nie jestem prawnikiem, więc nie wiem jak to wygląda od strony formalnej. Ale tak na zdrowy chłopski rozum, to wydaje mi się że to wygląda podobnie jak odpowiedzialność pracodawcy za jego pełnoletnich pracowników. Albo odpowiedzialność organizatora wycieczki za jego pełnoletnich klientów. Czyli wszyscy są pełnoletni, wszyscy sami decydują o sobie (w większym lub mniejszym stopniu) ale kadra i tak musi zadbać o wszystko, a gdyby coś się komuś stało - to kadra by za to odpowiadała... Choć pewnie ta odpowiedzialność jest nieco mniejsza niż w przypadku nieletnich uczestników wyjazdu.

Pozdrawiam, Michał