Odp: [Czuwaj] Pytanie do NSH i CKR

michalina32 w wp.pl michalina32 w wp.pl
Sob, 23 Maj 2009, 01:57:18 CEST

Dnia 22-05-2009 o godz. 15:41 Michal Gorecki napisał(a):
> Odpowiedzcie mi proszę, czy w Polsce wybieramy rząd w wyborach
> powszechnych, czy może jest od mianowany przez Sejm?

Michał,
rozumiem, że to odniesienie do Rządu i Sejmu to tylko przenośnia.
Gdybyśmy w tej przenośni szli dalej to do RN musiałyby kandydować
konkretne ugrupowania, z jakimś programem a członkowie RN powinni być
wybierani przez całą Chorągiew.

A tymczasem hufce lub ich zlepki wysyłają jednego człowieka i mówią JEMU
jak powinien wyglądać ich zdaniem Związek. Albo on mówi im,co o tym
myśli i dlatego go wybierają.

Kandydaci do RN nie prezentują się, nie prezentują konkretnych pomysłów,
nie tworzą OTWARTYCH koalicji, partii, bloków, RPM o podobnym sposobie
patrzenia na związek. Raczej reprezentują swoją chorągiew i tyle.

Trudno takiej Radzie powierzyć wybór (za)RZĄDU.
Bo oni idąc do Rady idą bez jakiegokolwiek programu wspólnego.

Więc głosujemy w ciemno i zostawiamy prowadzenie organizacji w
niewiadomoczyich rękach.

Odniosę się także do tych zmian w statucie, które proponują, aby to rada
chorągwi wybierała delegatów na zjazd, kandydatów do RN itd.
to jest przesunięcie decyzyjności o 3 lata wstecz i powierzenie jednemu
wyborowi decyzyjności na ponad 6 lat decydowania o organizacji.

Przykład:
jezeli ten projekt statutu byłby aktualny teraz, to jeżeli dobrze
zrozumiałam*:
delegatów na zjazd
kandydatów/członków RN
=> a co za tym idzie Naczelnika i GK
wybierają ludzie, którzy byli wybrani 2 lata temu na zjazdach chorągwi.

Jeżeli wierzylibyśmy w demokrację i w to, że ludzie chcą mieć wpływ na
to, co się w organizacji dzieje,

to wizja związku, cele, zamierzenia, z którymi wysłali oni delegata na
zjazd chorągwi 2 lata temu, będą miały wpływ na to, jakie władze
wybierze wybrana 2 lata temu rada  chorągwi, oraz na to, jaki związek
będzie przez następne 4 lata (gdy tej rady chorągwi już nie będzie na
tej funkcji).

* oczywiście jest możliwość, że źle to zrozumiałam
albo jest zbyt późno, aby dobrze wytłumaczyć, co miałam na myśli.

pozdrawiam
Ania

Śledzisz trendy? Nosisz w torebce aparat fotograficzny i robisz sobie
fajne fotki? Weź udział w konkursie! Czekamy na Twoje zdjęcie w stylu
"boho-chic"! http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fkonkurs.streetmoda.pl%2F%3Fsrc01%3D85ae5&sid=737