[Czuwaj] posredniosc w wyborach

Sob, 30 Maj 2009, 19:07:45 CEST

Dnia 30-05-2009 o 18:27:54 Piotr Kołodziejczyk
<kip.kolodziejczyk w gmail.com> napisał(a):

> Skoro piszecie:
> par. 30 p ust 1
> Czynne prawo wyborcze mają instruktorzy mianowani przez właściwego
> komendanta lub Naczelnika ZHP
> na funkcję nie mającą charakteru dorywczego oraz wybrani do władz ZHP,
> którzy opłacili składki członkowskie.
>  wraz z par 16 ust. 4
> Instruktorem jest członek ZHP, który ukończył 16 lat, złożył
> Przyrzeczenie Harcerskie, zdobył stopień instruktorski
> i złożył Zobowiązanie Instruktorskie.
>
> To dla mnie to oznacza, ze osoba, ktora jest druzynowym, choc nie ma
> [...]

To żeby było konkretnie na tym się skupmy.
Przyjęliśmy, że założeniem w ZHP jest i powinno być, że drużynowym jest
instruktor, bo drużynowy to wychowawca, a stopnie instruktorskie sa
systemem przeznaczonym dla wychowawców. Ponadto w ZHP najwazniejsi są
wychowankowie i ich wychowawcy, bo to organizacja wychowawcza jest. Skoro
tak, to decydujący głos powinni mieć wychowawcy. A wychowawcy to
instruktorzy, takie jest założenie.

Kim bowiem jest drużynowy bez stopnia? Zakładamy, że drużynowy powinien
być pełnoletnie. Skoro tak to ma co najmniej 18 lat, był wczesniej
przybocznym. Mówimy o MODELU. Miał więc czas na otworzenie i zakończenie
próby pwd. Bo drużynowy powinein być pełnoletnim instruktorem.

W uchwale wprowadzającej statut możemy rozmawiać o etapie przejściowym,
który dawałby szanse na zakończenie prób pwd. Podkreślam też, że
najbliższe zjazdy hufców są w 2011 roku. To dwa lata.

Przy takim zapisie mówimy drużynowym - jesteś drużynowym, zdobądź stopień,
wtedy będziesz miał wpływ na organizację!

I jeszcze jedno. Sławetne 40% wynika z analizy spisu za 2006 rok. Ja nie
wiem jaki jest odsetek za 2008. Ktoś wie?
Ryszard