[Czuwaj] posredniosc w wyborach

Grzegorz goja73 w poczta.onet.pl
Sob, 30 Maj 2009, 21:08:33 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Michal Gorecki
Sent: Saturday, May 30, 2009 8:46 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] posredniosc w wyborach

W dniu 30 maja 2009 18:27 użytkownik Piotr Kołodziejczyk
<kip.kolodziejczyk w gmail.com> napisał:

> Najbardziej prymitywny sposob, to pdobny do wyborow delegatow na zjazd
> - zbiorki wyborcze. Juz pisalem wczesniej, kandydaci znani i dobrze
> opisani i sprawdzeni wczesniej, do tego wystarczy powolanie
> kilkunastoosobowej "stalej" komisji wyborczej (albo NSH, chociaz moze
> lepiej nie..). Kart z pieczatkami przygotowane wczenisej. Ludzie
> przychodza jednego dnia do hufca pobieraja swoje kartki zakreslaja
> glosy i wrzucaja do urn -3 godziny i po sprawie. hufcowe/lub
> choragwiane komisje przesylaja protokoly wyzej.

Ale żeby uzdrowić wybory trzeba najpierw uzdrowić tych których
wybieramy. Trzeba udrowić stanowiska. I jak pisałem - nie wybierać na
funkcje płatne.

[[Grzegorz] ] ale o co chodzi? Co znaczy uzdrowić ludzi - prościej wybrać
właściwych,
Co znaczy uzdrowić stanowiska? Ma pomóc nie wybieranie ludzi na funkcje
płatne,
a mnie się wydaje, że to raczej kwestia zastanowienia się i właściwego
podzielenia kompetencji,
tak by jedni mogli sprawnie zarządzać, a drudzy skutecznie kontrolować
i wg mnie podnoszona przez Ciebie kwestia (nie wybierania na funkcje płatne)

ma wówczas niewielkie znaczenie (i na to znajdziesz sporo przykładów wśród
stowarzyszeń i fundacji)

W państwie mamy wybory bezpośrednio. I co jest w polityce? "Ład i
porządek"? - jak to mawia Kononowicz?
Nie. Wręcz przeciwnie. Wiele osób które chcą się dorwać do koryta.

Więc skasujmy koryto.

[[Grzegorz] ] Powiedz mi o jakim korycie mówimy, bo może za prosty jestem,
ale u siebie nie widziałem

g00rek

Grzegorz, gg 2002518
http://1procent.lodzka.zhp.pl