[Czuwaj] Zlot a osobowość prawna- organizator

Przemek B ciemniak w gmail.com
Śro, 4 Lis 2009, 22:14:46 CET

Witam

Mam zapytanie dotyczące zagadnienia z tematu wiadomości.

Tak jeszcze mniej oficjalnie, w połowie sierpnia odbędzie się zlot w Ossowie
( pod Warszawa) z okazji 90-lecia Bitwy Warszawskiej. Ranga ma być podobno
ogólnopolska. Tak wiem jest zlot w Krakowie, ale terminy się nie nachodzą, a
w dodatku ma być za darmo ,lecz z ograniczona liczba miejsc.
Wszystko jest w takiej fazie planowania ,która powoli przechodzi w fazę
przygotowań.

Według instrukcji HAL/HAZ
"

*2.5. Zloty i akcje *

Organizatorami zlotów i akcji mogą być:

-          hufiec

-          chorągiew

-          Główna Kwatera ZHP

-          ruch programowo-metodyczny

*W celu przygotowania i przeprowadzenia zlotów i akcji organizatorzy
powołują komendę lub sztab jako jednostkę nadrzędną dla środowisk (jednostek
ZHP) biorących udział w akcji. "*

Najbardziej mnie interesuje to podkreślone. Czym mam to rozumieć ze np
hufiec powołuje grupę ludzi którzy się tym zajmuje i wrazie czego ponosi
konsekwencje prawne (najbardziej czarny scenariusz) i ta grupa dostaje cos w
rodzaju osobowosci prawnej  na dany okres .

Ogólnie interesuje mnie to jak wygląda sprawa gdy grupa ludzi z różnych
środowisk i na na dodatek sa to ludzie z dwóch hufców chcą zrobić zlot .
Tworzy się na pewno zespół który będzie działał aby ten zlot doszedł do
skutku. Ale kto powołuje ten zespół ? Czy ma on jakąś osobowość prawną, czy
też działa na zasadzie przedstawicielstwa  ?

Może to są banalne pytania ale po dzisiejszej rozmowie jaka dzis odbyłem
kolokwialnie mówiąc zbaraniałem. Naszły mnie też takie pytania czy drużyna
jak chce wziąć udział w projekcie to czy może choć bezpośrednio nie ma
osobowości prawnej, a przez to sie wzieło kolejne pytanie skoro hufce tez
nie maja osobowości prawnej ( no chyba ze coś się zmieniło) to czym moga
brac udział w projektach a wiem że mogą i hufce i drużyny. Poprostu
dzisiejsza rozmowa jak odbyłem zaćmiła mnie .

Dlatego prosiłbym o odpowiedz na forum lub prywatnie odnośnie tych zagadnień

pozdrawiam

Przemek Bartecki