[Czuwaj] Zjazd, projekty statutu, dyskusja - prośba o opinie

Kamil Wais kalimu w wp.pl
Czw, 12 Lis 2009, 14:12:53 CET

> W związku z tym uważam że pod względem "betonowości" delegatów na zjazd nie będzie tak źle jak przewidujecie. Co oczywiście nie musi oznaczać że delegaci - choć "niebetonowi" - masowo zagłosują za projektem zmian w statucie autorstwa Rady Naczelnej!
>
> Michał Piotrowski

To może właśnie tak tak w temacie delegatów i projektów zmian statutowych:

Sam nie jestem delegatem i nie będzie mnie na tym Zjeździe, ale
chciałbym przygotować pewien konkretny tekst skierowany do
zainteresowanych nim delegatów, w sprawie argumentacji dotyczącej
projektów różnych rozwiązań statutowych.

Otóż z opowieści i relacji z różnych spotkań słyszę że bywa tak, że
delegatom prezentowane są bardzo jednostronne argumenty o nawet żenująco
niskim poziomie merytorycznym, które mają ich zniechęcić do głosowania
za jakimś rozwiązaniem statutowym. Co najgorsze wydaje mi się (w mojej
subiektywnej opinii) że tego typu argumenty trafiają do części delegatów
i są dla nich przekonywujące.

Przykładem (w mojej opinii) może być np. argument powołujący się na
koncepcję trójpodziału jako coś czego nie przestrzega projekt Statutu
RN. Oczywiście delegatom trudno jest walczyć z ustalonym autorytetem
Monteskiusza a przy okazji osoby wykorzystujące ten argument zapominają
dodać, że autor opisywał w ten sposób model funkcjonowania władz
państwowych, a pomiędzy ustrojem państwowym a sposobem organizacji
stowarzyszenia pozarządowego jest dość istotna różnica itd.

Myślę, że gdyby zebrać w jednym materiale wszystkie takie mniej lub
bardziej absurdalne argumenty i przedstawić do nich syntetyczną
kontrargumentację, to dałoby się (przynajmniej w części) zredukować ich
wpływ na dyskusję okołostatutową.

Dlatego też zwracam się z prośbą do Druhen i Druhów o pomoc w
przygotowaniu takiego materiału.
Proszę Was bardzo o przesłanie mi na adres prywatny (lub na listę jak
kto woli) wszelkich mało wartościowych argumentów jakie najczęściej
padają w Waszych środowiskach przeciwko poszczególnych rozwiązaniom
statutowym zawartym w projekcie RN, a które wydają się przekonywać część
delegatów. Spróbujemy dobrać do nich właściwą kontrargumentację. Może
będzie łatwiej delegatom wtedy krytycznie do nich podejść jak zapoznają
się z takim materiałem.

Pozdrawiam
Kamil Wais