Re: [Czuwaj] gdzie znajdę?

Przemek B ciemniak w gmail.com
Śro, 18 Lis 2009, 12:10:32 CET

Taka sama sytuacje miałem nie dawno u siebie w hufcu wiec pisze, troszkę na
podstawie statutu i kursu przewodnikowskiego

Na kursie miałem jasno i wyraźnie powiedziane ( kurs organizował hufiec
praga płn.) ze komendantem hufca może zostać pwd. Obecnym komendantem hufca
wołomin jest pwd Paweł Kocik. Ja od poczatku móiłem ze pwd moze byc ,mi
móili ze instrukcja mówi ja powyżej Piotr pisze "  komendant hufca powinien
posiadać przynamniej stopień podharcmistrza" powinien nie znaczy musi.
Co do składu komendy: w statucie jest napisane ze:

§ 21

1.        Kadrę ZHP stanowią członkowie zwyczajni pełniący funkcje
instruktorskie.

2.        Pełnienie funkcji w ZHP jest jedną z dróg rozwoju kadry i wymaga
przeszkolenia. Dla  pełnego rozwoju instruktorskiego niezbędne jest
podejmowanie nowych zadań i funkcji.

3.        Funkcjami instruktorskimi są funkcje, które nie mają charakteru
dorywczego, to jest:

1)        funkcja drużynowego lub kierującego podstawową jednostką
organizacyjną oraz inne stałe funkcje związane z realizacją zadań
statutowych powierzane w trybie mianowania przez właściwego komendanta
hufca, komendanta chorągwi lub Naczelnika ZHP,

2)     funkcje członków władz ZHP powierzane w trybie wyboru.

4.        Funkcję instruktorską może pełnić instruktor. *W uzasadnionych
wypadkach komendant hufca może dopuścić do pełnienia funkcji instruktorskiej
członka zwyczajnego nie będącego instruktorem, który ukończył 16 lat i
posiada odpowiednie kwalifikacje instruktorskie.*

Co znaczy ze jeżeli ktoś ma kwalifikacje to na rozkaz komendanta moze być
członkiem komendy. Co uwazam ,za bardzo dobre, ponieważ, często część ludzi,
może nie sprawdzać sie w roli wychowawcy a dobrze radzi sobie jak
szkoleniowiec lub organizator. Lub tez odwrotnie swietny wychowawca bedac w
komendzie moze przestac poswiecac dostatczna uwage dzieciom i jakosc spada.

pozdrawiam

Przemek

mam nadzieje ze mogłem pomóc,
przyklady z nie dawnych doświadczeń :)