[Czuwaj] Komisarz

Grzegorz goja73 w poczta.onet.pl
Śro, 7 Paź 2009, 06:52:30 CEST

Witam

Mam pewien problem natury przepisów zhp.

Czy w przypadku, gdy podczas zjazdu hufca sa problemy z wyborem funkcjii
komendanta hufca, jest mozliwsc ( na wniosek zainteresowanych) by władze na
czas okreslony (np 2 lata) przeja komisarz wydlegowany przez choragiew

[[Grzegorz] ] wg mnie nie, ponieważ zgodnie KCH może zawiesić KH
Zatem:
- nie da się zawiesić kogoś kogo się wcześniej nie wybierze
- nie ma możliwości zawieszenia bezpodstawnie (bo statut mówi wyraźnie kiedy
można to zrobić)
- cza maksymalny 6 miesięcy
(statut, art. 45 pkt 2)
"... 1. Władze ZHP sprawują nadzór nad działalnością odpowiednich władz
niższego stopnia.
2. W razie prowadzenia działalności niezgodnej z prawem, Statutem ZHP,
uchwałami lub decyzjami władz ZHP Główna Kwatera ZHP może zawiesić komendę
chorągwi, a komenda chorągwi może zawiesić komendę hufca. Okres zawieszenia
nie może przekroczyć 6 miesięcy. ..."

lub
komisarz i inni któzy by objeli stanowskia w komendzie równeiz wydelgowani
przez chorągiew?

[[Grzegorz] ] komendę wybiera się na wniosek komendanta
Jeśli zjazd nie wybrał komendanta, to nie ma kto przedłożyć takiego wniosku
i już
(statut, art. 48 pkt 3 ppkt 5)
"...wybiera komendanta hufca i na jego wniosek określa liczebność i wybiera
pozostałych członków komendy hufca,
w tym co najmniej jednego zastępcę komendanta hufca i skarbnika hufca..."
Bardzo bym prosił o uzasadnienie in potwierzenie jakie to przepisy reguluja
pozwalajać lub teznie na taka możliwosć

pozdrawiam
Przemek Bartecki

pozdrawiam