[Czuwaj] Komisarz

109mdsh w lagiewniki.zhp.pl 109mdsh w lagiewniki.zhp.pl
Czw, 8 Paź 2009, 08:32:11 CEST

> Dla mnie niejasny jest tylko fakt, ze przerwa może być ogloszona na maks.
> 30
> dni, a wykladnia Statutu mowi o maks. okresie 6 miesiecy.
>
> Pozdrawiam.
> Tomek

Ordynacja Wyborcza ZHP punkt 12 (
http://dokumenty.zhp.pl/pliki/glowny_20080403_162012_u_rn_12_2008.doc ) -
	W wypadkach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami zjazd hufca lub
zjazd chorągwi może ogłosić jeden raz przerwę w obradach na okres nie
dłuższy niż 30 dni. Na czas przerwy w obradach komendant chorągwi lub
Naczelnik ZHP powołuje pełnomocnika ds. hufca lub chorągwi - jeżeli
sytuacja tego wymaga.

Czyli jak zjazd hufca nie może wyłonić władz to przerywa obrady na czas
nie dłuższy niż 30 dni, a komendant chorągwi powołuje PEŁNOMOCNIKA DS.
HUFCA

Statut ZHP - § 45
1.	Władze ZHP sprawują nadzór nad działalnością odpowiednich władz
niższego stopnia.
2.	W razie prowadzenia działalności niezgodnej z prawem, Statutem ZHP,
uchwałami lub decyzjami władz ZHP Główna Kwatera ZHP może zawiesić komendę
chorągwi, a komenda chorągwi może zawiesić komendę hufca. Okres
zawieszenia nie może przekroczyć 6 miesięcy.
3.	W okresie zawieszenia funkcję dotychczasowej władzy pełni organ
tymczasowy, powołany przez władzę wyższego stopnia.
4.	Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio w wypadku wygaśnięcia mandatu
komendanta hufca lub komendanta chorągwi w trakcie kadencji.

Komenda działa w sposób niezgodny z przepisami - komendant hufca zawiesza
jej funkcjonowanie na okres 6 miesięcy i powołuje ORGAN TYMCZASOWY, który
pełni funkcję dotychczasowej władzy. Nie jest powiedziany jak ma wyglądać
organ tymczasowy. Może powołać np. dotychczasową komendę bez Komendant
hufca. Nie jest tez powiedziane, że w tym czasie musi zwołać zjazd hufca,
który ma dokonać wyboru komendanta i komendy. Jest za to napisane, że czas
zawieszenia nie może przekroczyć 6 miesięcy (wykładnia statutu przytoczona
przez Czesia Przybytka)
pozdrawiam
Zbyszek Skupiński