[Czuwaj] Komisarz

harclot harclot w poczta.onet.pl
Czw, 8 Paź 2009, 09:17:44 CEST

----- Original Message -----
From: <109mdsh w lagiewniki.zhp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, October 08, 2009 8:32 AM
Subject: RE: [Czuwaj] Komisarz

> Ordynacja Wyborcza ZHP punkt 12 (
> http://dokumenty.zhp.pl/pliki/glowny_20080403_162012_u_rn_12_2008.doc ) -
> W wypadkach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami zjazd hufca lub
> zjazd chorągwi może ogłosić jeden raz przerwę w obradach na okres nie
> dłuższy niż 30 dni. Na czas przerwy w obradach komendant chorągwi lub
> Naczelnik ZHP powołuje pełnomocnika ds. hufca lub chorągwi - jeżeli
> sytuacja tego wymaga.
>
> Czyli jak zjazd hufca nie może wyłonić władz to przerywa obrady na czas
> nie dłuższy niż 30 dni, a komendant chorągwi powołuje
> [...]

"jesli sytuacja tego wymaga"
tzn. jesli nie ma zastępcy komendanta,
bo "padła" cała komenda.
Przypominam iż mandaty członków komendy
normalnie wygasają dopiero
po wyborze nowego komendanta.

"Z urzędu" tym "organem tymczasowym"
komendanta jest jego zastępca
(po to statut wymaga jego wyboru).

> [...]
> 3. W okresie zawieszenia funkcję dotychczasowej władzy pełni organ
> tymczasowy, powołany przez władzę wyższego stopnia.
> 4. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio w wypadku wygaśnięcia mandatu
> komendanta hufca lub komendanta chorągwi w trakcie kadencji.
>
> Komenda działa w sposób niezgodny z przepisami - komendant hufca zawiesza
> jej funkcjonowanie na okres 6 miesięcy i powołuje ORGAN TYMCZASOWY, który
> pełni funkcję dotychczasowej władzy. Nie jest powiedziany jak ma wyglądać
> organ tymczasowy. Może powołać np. dotychczasową komendę bez Komendant

Nie może.

Jesli zawiesza całą komendę
to musi powołać 2 "organy tymczasowe"
bo zawiesił 2 władze: komendę i komendanta
Czyli musi wskazać:
- organ tymczasowy pełniący obowiazki komendanta
- organ tym czasowy pełniacy obowiązki "reszty" komendy
Wg mnie ta reszta powinna liczyć conajmniej 2 osoby
tak by "całość" spełniała "minima" liczebnosci komendy

> Nie jest tez powiedziane, że w tym czasie musi zwołać zjazd hufca,
> który ma dokonać wyboru komendanta i komendy. Jest za to napisane, że czas
> zawieszenia nie może przekroczyć 6 miesięcy (wykładnia statutu przytoczona
> przez Czesia Przybytka)

W statucie nie jest "powiedziane"
i m.in. dlatego jest ta wykładnia.
A tam:

Brak zwołania (w stosownym terminie) zjazdu hufca
będzie oznaczać zamiar rozwiazania hufca.

Ale pod warunkiem ze nie zwoła go KRH
lub wniosek 1/3 osób posiadajacych CPW

Czesław