[Czuwaj] Komisarz

109mdsh w lagiewniki.zhp.pl 109mdsh w lagiewniki.zhp.pl
Czw, 8 Paź 2009, 10:09:32 CEST

zjazd chorągwi może ogłosić jeden raz przerwę w obradach na okres nie
dłuższy niż 30 dni. Na czas przerwy w obradach komendant chorągwi lub
Naczelnik ZHP powołuje pełnomocnika ds. hufca lub chorągwi - jeżeli
sytuacja tego wymaga.
nie dłuższy niż 30 dni, a komendant chorągwi powołuje

> "jesli sytuacja tego wymaga"
> tzn. jesli nie ma zastępcy komendanta,
> bo "padła" cała komenda.
> Przypominam iż mandaty członków komendy
> normalnie wygasają dopiero
> po wyborze nowego komendanta.
>
> "Z urzędu" tym "organem tymczasowym"
> komendanta jest jego zastępca
> (po to statut wymaga jego wyboru).

nie zgodzę się z twoją interpretacją, bo Statut w tej materii nie jest
jednoznaczny. Dokładnie chodzi mi o par 43 ust 1 "Kadencja władz ZHP trwa
cztery lata. Kadencja władz wybranych na zjeździe sprawozdawczym hufca lub
zjeździe nadzwyczajnym kończy się w dniu najbliższego zjazdu zwykłego."
Co sugerowałoby, że kadencja władz kończy się w dniu zjazdu zwykłego.
Zresztą nielogicznym byłoby gdyby kadencja władz wybranych na
sprawozdawczych i nadzwyczajnych kończyła się w dniu zjazdu, a władz
wybranych na zwykłym w dniu wybrania nowego komendanta (czyli np w 30 dni
po rozpoczęciu obrad, czyli po przerwie w obradach).

uchwałami lub decyzjami władz ZHP Główna Kwatera ZHP może zawiesić
komendę
zawieszenia nie może przekroczyć 6 miesięcy.
tymczasowy, powołany przez władzę wyższego stopnia.
komendanta hufca lub komendanta chorągwi w trakcie kadencji.

> Nie może.
>
> Jesli zawiesza całą komendę
> to musi powołać 2 "organy tymczasowe"
> bo zawiesił 2 władze: komendę i komendanta
> Czyli musi wskazać:
> - organ tymczasowy pełniący obowiazki komendanta
> - organ tym czasowy pełniacy obowiązki "reszty" komendy
> Wg mnie ta reszta powinna liczyć conajmniej 2 osoby
> tak by "całość" spełniała "minima" liczebnosci komendy

skoro jesteś taki skrupulatny, to chciałem Ci przypomnieć, że w myśl
Statutu komenda, bez komendanta liczy minimum 4 członków nie 2 :D

Zbyszek Skupiński