Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Nie, 11 Paź 2009, 12:23:41 CEST

----- Original Message -----
From: <niemy13 w wp.pl>
To: <unlisted-recipients:>; <no To-header on input>
Sent: Sunday, October 11, 2009 11:31 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

> Czy jeśli mowa o konstytucji to mówimy to tym

http://issuu.com/worldscouting/docs/constitution?mode=embed&documentId=09050
8080909-d7f58b8fc0594ed7ba5666177a6b081d&layout=grey
> ?
> Bo jeśli tak to tam nie ma mowy o konkretnych religiach jest jedynie
> odniesienie do wartości duchowych i po przecinku lojalność do religii
> którą się wyznaje i akceptacji obowiązków jakie z niej wynikają - jednak
> nigdzie nie jest napisane, że musi być to konkretna religia, czyli moze
> to być nawet ruch humanistyczny (w mojej interpretacji)
>
> Jeśli się mylę proszę o wyprostowanie, bo jeśli jest rzeczywiście tak
> jak mówisz to należało by coś z tym zrobić.

W "czerwonej książeczce" zawierającej polski
i angielski tekst konstytucji WOSM
tłumaczone jest to tak:

1. Ruch Skautowy opiera się na następujących zasadach:
- SŁUŻBA BOGU
moje podkr.> Stosowanie się do zasad duchowych,
moje podkr.> lojalności wobec religii,
moje podkr.> która je wyraża
moje podkr.> oraz przyjęcie obowiązków stąd wynikających;

Co oznacza
zasady duchowe wynikające z danej religii.

A przed chwilą goglując znalazłem coś takiego
na oficjalnej stronie WOSM:

http://www.scout.org/en/information_events/resource_centre/the_leader_s_ques
tions/spiritual_dimension

Może ktoś "na szybko" to przetłumaczyć ?

Pozdrawiam
Czesław