=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwa=B3a GK ZHP?=

emik54 w poczta.onet.pl emik54 w poczta.onet.pl
Nie, 11 Paź 2009, 12:28:03 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> [...]
 > Bo jeśli tak to tam nie ma mowy o konkretnych religiach jest jedynie
 > odniesienie do wartości duchowych i po przecinku lojalność do religii
 > którą się wyznaje i akceptacji obowiązków jakie z niej wynikają - jednak
 > nigdzie nie jest napisane, że musi być to konkretna religia, czyli moze
 > to być nawet ruch humanistyczny (w mojej interpretacji)
 >
 > Jeśli się mylę proszę o wyprostowanie, bo jeśli jest rzeczywiście tak
 > jak mówisz to należało by coś z tym zrobić.

 > Tutaj pytanie do innych, czy ma ktoś możliwość sprawdzenia jak to
 > wygląda w innych organizacjach skautowych?

tak, jest to sprawdzane... I Czesiu po naszej rozmowie jest to szczegółowo sprawdzane i religia jest tam zdecydowanie po przecinku i wiesz moim bogiem może być natura a kościołem - a co za tym idzie religią dowolna liga chroniąca naturę - od stowarzyszenie sozologów... I tak jest. Bo sekty też są religiami :) a "zieloni" też są określani mianem sekty.

A projekt jest projektem = czyli czymś nad czym się pracuje i czekamy na uwagi wraz z propozycjami zmian. Bo, że zapis budzi kontrowersję a zmiana łzy to już wiemy.

Mam również prośbę. Bo o dokumentach będziemy rozmawiać dalej. Póki co w podstawach jest bądź bo nic nie wymyśliliśmy. Przed nami zbiórka programu, 3 zbiórki regionalne delegatów oraz analiza uwag przesłanych bodajże do 10 listopada na adres zjazd w zhp.pl i mam do was olbrzymią prośbę, jeśli macie pomysł na to co i jak zmienić lub co tam ująć, dołożyć lub jak podnieść rangę podstaw wychowawczych, by nie były jak dotychczas traktowane jak jedna z wielu uchwał to piszcie.

A czemu na adres zjazdu? od po prostu przy ilości maili 300 dziennie nie daję rady śledzić na bieżąco listy czuwaj.

pozdrawiam
emila kulczyk