Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

niemy13 w wp.pl niemy13 w wp.pl
Pon, 12 Paź 2009, 23:08:15 CEST

>Marcin Bednarski napisał:
>Skauting bieże pod uwagę istnienie ludzi, którzy nie uznają tezy
>przedstawionej powyżej. Tyle, że oni po prostu nie powinni być skautami,
bo
>nie wyznają tych samych co skauci zasad.

Uważam, że ludzie, którzy są ateistami mogą wyznawać te same zasady -
np. nie widzę sprzeczności w tym by ateista przestrzegał dekalogu (bądź
lepiej po prostu najważniejszego przykazania chrześcijańskiego).
Stąd uważam, że argument nie jest trafiony

>Marcin Bednarski napisał:
>To w sprawie istoty sprawy. Być może Ci się nie mieści w głowie, że
skauting
>może stawiać przed swoimi członkami jakieś wymagania światopoglądowe,
ale tak
>właśnie jest. Ateista (świadomy jak piszesz) nie może być skautem.

Nie potrafię odnaleźć nigdzie takich zapisów, że ateista nie może być
skautem, prosiłbym o doprecyzowanie tego argumentu, bo interpretując
konstytucję nie widzę takich zapisów (zapewne źle je interpretuję).
Dodatkowo próbujesz uprościć piszac, że skauting stawia wyzwania, a
ateista nie może im sprostać więc nie może być skautem (tak interpretuję
Twoje słowa). A ja wcale tak nie uważam. Nie widzę ponadto żadnego
powodu aby można było tak uważać, bo jest to zwykła dyskryminacja.

>Rafał Bednarczyk napisał
>Jeżeli tez taki instruktor - zdeklarowany ateista - chce, aby z jego
>powodu zmieniac zapisy, które sa jednoznaczne w skautingu to tez
>jest problem - WOSM podchodzi do tego jednoznacznie i proby jakiegos
>tlumaczenia konstytucji WOSM tak, aby z tego wyszedl jakis inny tekst
>dopuszczajacy zdeklarowany ateizm jest skazany na niepowodzenie.
>Skauting taki po prostu nie jest.

Ponawiam swoje pytanie, gdyż nie znam się tak bardzo na zasadach
skautowych, przejrzałem tylko konstytucję WOSM, ale nie widzę tam
jednoznacznych zapisów. Znalazłem np. dosyć infantylny opis co zrobić
gdy rover jest ateistą i tutaj nie widzą przeszkód, choć (właśnie)
infantylnie próbuje się wyjaśnić, że powinien szukać swojej drogi, lecz
nic na siłę...

>Rafał Bednarczyk napisał:
>Wiec jeśli ktos okreslajacy się jako "niemy13 w wp.pl" (niestety nie wiem

>to raczej nie wie, ze ZHP podjal taka, a nie inna decyzje w 1995 roku,
>Przyrzeczenie panujace w naszej organizacji jest jednoznaczne,
>a skauting z zasady nie dyskryminuje ateistow bo nie proponuje im
>wstepowania w swoje szeregi - nie należy mylic otwartosci skautingu
>na wszystkie religie z przypuszczeniem, ze ta otwartosc dotyczy
>również ateizmu bo tak nie jest i wszystkie skautowe zapisy
>to jednoznacznie okreslaja.

Na początek przepraszam, myślałem, że maile się podpisują ale musiałem
wyłączyć tę funkcję. Napiszę, więc kilka słów o sobie. Nazywam się Piotr
Jurgielewicz mam stopień podharcmistrza jestem z Hufca Konin Chorągiew
Wielkopolska, aktualnie również jestem delegatem na Zjazd ZHP, mogę
oczywiście napisać trochę więcej informacji o sobię.

Rozumiem, że Przyrzeczenie ma pewną konkretną formułą, ale ta formuła
podlega interpretacji, a wg. niej Bóg to zbiór pewnych zasad
uniwersalnych, niekoniecznie Bóg przez duże b.
Chyba już trzeci raz poproszę o konkretny argument za tym, że skauting
dyskryminuje ateistów, bo ja się tego nie doszukałem i mam nadzieję, że
nigdy się nie doszukam takich zapisów w bądź co bądź mojej ukochanej
organizacji.

Piotr Jurgielewicz

Ona zrezygnowała z depilacji bikini
On uważa, że to takie... pierwotne