Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

harclot harclot w poczta.onet.pl
Wto, 13 Paź 2009, 13:16:54 CEST

----- Original Message -----
From: "Tomasz Chabinka" <tchabinka w dhwatra.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, October 13, 2009 12:14 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

> Chyba wszyscy znamy komentarz hm. Stefana Mirowskiego: "PEŁNIĆ SŁUŻBĘ
> BOGU, który stanowi uosobienie najwyższych ideałów"
>
> I tą wykładnię można właśnie rozumieć w ten sposób - pełnić służbę Bogu
> = pełnić służbę najwyższym ideałom, nie koniecznie wierzyć w Boga, który
> stanowi siłę wyższą.

Jest tu "mały" problem.

Ja wiem że obecnie obowiązującym tekstem jest:

"PEŁNIĆ SŁUŻBĘ BOGU,
którY stanowi uosobienie najwyższych ideałów"

Tylko że na poczatku 1996 roku, gdy dotarł do naszego środowiska
ten tekst, brzmiał on trochę inaczej:

"PEŁNIĆ SŁUŻBĘ BOGU,
którA stanowi uosobienie najwyższych ideałów"

Taki zapis był logiczny i dlatego zdumiałem się gdy,
po kilku latach, zorientowałem się że za oryginalny (?) zapis
uznaje się zapis z "Y".

Tylko że taki zapis, u chrześcjanina,
a takim najprawdopodobniej był Stefan Mirowski,
jest "dziwny".

Ale cóż, Druha Mirowskiego już nie zapytamy.

Pozdrawiam
Czesław