Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

harclot harclot w poczta.onet.pl
Wto, 13 Paź 2009, 13:32:42 CEST

----- Original Message -----
From: "Program ChWlkp." <program w zhp.wlkp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, October 13, 2009 12:14 PM
Subject: Fw: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

> Czy aby na pewno tak jest?
> Czy rzeczywiscie mamy takie jednoznaczne zapisy w organizacji?
>
> Przyjrzyjmy się:
>
> Uchwała Nadzwyczajnego Zjazdu ZHP w sprawie zmian w Statucie ZHP (1995)
(.....)
> Służbę Bogu rozumiemy tak, jak jest ona definiowana
> w Konstytucji Światowej Organizacji Ruchu Skautowego (WOSM).

Tu mamy pełną jasność.

> Podstawy Wychowawcze ZHP (2005)
> (...) służba Bogu - wynikająca z wiary
> bądź
> osobistego stosunku do duchowych wartości życia - takich jak: miłość,
> prawda,
> dobro, sprawiedliwość, wolność, piękno, przyjaźń, braterstwo, nadzieja,

A tu mamy "kwiatek" i to "podwójny" bo okazało sie że tekst uchwały
zjazdowej
niewatpliwie sptzecznej z konstytucja WOSM
nie został przekazany do wiadomosci WOSM
Pytanie - jaka byłaby reakcja ?
I jaka teraz  będzie reakcja, gdy wyślemy im projekt ?

> PEŁNIĆ SŁUŻBĘ BOGU, którY stanowi uosobienie najwyższych ideałów,
> takich jak miłość, prawda, dobro, sprawiedliwość, wolność, piękno,
> przyjaźń i braterstwo, wiara, nadzieja.

Ja już wspomniałem w wysłanym przed chwila liście
jest watpliwość czy ma być:
którY czy którA

> Rozumiem, że chcemy zmienic zapisy w kierunku większej jednoznaczności
> w duchu konstytucji WOSM i zasad fundementalnych skutingu.

Raczej w kierunku "nie-sprzeczności"

> Ale chyba powinniśmy sobie powiedziec,
> ze takie rozumienie nie było dotąd obecne w dokumentach ZHP.

Tylko dlaczego tak było ?

> Stąd też dotychczas praktykowana pełna otwartośc ZHP na wszystkie osoby,
> bez względu na deklarowaną lub nie deklarowaną religijność.
>
> I teraz pytanie - co chcemy zapisac w dokumentach
> i jak ma sie to przełożyć na prace drużyn?

No właśnie.
Proponuję jako "minimum"
aby zapisy były przynajmniej "nie-sprzeczne"

Pozdrawiam
Czesław