Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

Piotr Jurgielewicz niemy13 w wp.pl
Śro, 14 Paź 2009, 11:00:44 CEST

> [...]
> dyskryminacji. Ja na przykład nie mogę być członkiem Związku Noszących
> Dready, Związku Wysokich Polaków, ani Związku Niskich Czechów. I chyba
> nie będę walczył o zmianę ich statutu. Brakuje mi tez kilku punktów do
> MENSY (choć tylko europejskiej :P) i też nie będę o nic walczył. Bo po
> prostu nie spełniam pewnych warunków wejściowych niektórych
> organizacji i tyle. Wiem, że to brzmi ostrzej jeśli chodzi o
> organizacje które miały inne zasady gdy do nich wstępowaliśmy, ale nie
> o tym mówię - mówię o nierozumieniu pojęcia "dyskryminacja" i modelu

Jeśli by się dało to prosiłbym o bardziej precyzyjne wypowiedzi.
"Niektóre osoby", tyczy się akurat w tym przypadku mnie, ale muszę się
tego domyślać, żeby móc odpowiedzieć na Twój argument. Wystarczy
napisać, zacytować i stwierdzić, że to co mówię to kompletna bzdura,
ponieważ... (ja się nie obrażę, bo niby czemu miałbym)
A do meritum.
Czy nie uważasz, że jest pewna różnica, między jasno określoną
możliwością przynależności do pewnej grupy, a twierdzeniem w jednym
miejscu, że "zhp jest otwarte na wszystkich bez względu na wyznanie",
następnie w interpretacji PiPH można odczytać, że nie trzeba wierzyć w
Boga, to samo mówi nadal żywa interpretacja Mirowskiego, a w drugim
miejscu (tutaj) interpretacji, że to nie powinno być tak bo skuating
mówi coś innego. Czyli wychodzi na to... no właśnie na co wychodzi? że
jestem oszustem będąc w tej organizacji? Czy może ja zostałem oszukany?
A może jest to po prostu burza w szklance wody, bo nie ważne co będzie
zapisane, to i tak będę mógł być w tej organizacji. Przecież nikt nie
będzie się pytał instruktorów i harcerzy czy czasem nie są
zadeklarowanymi ateistami a jeśli są to niech to przemyślą i powiedzą,
że ciągle poszukują bo dla takich jest miejsce u nas.

> [...]
> Trochę "po mojemu", prosto z mostu, bez dyploatycznych not, czy
> zapytań. I może to właśnie był problem. Bo kwestia to bardzo
> delikatna. Oficjalnie jest Bóg i koniec. Ale jak wiadomo sprawa ma się
> nieco inaczej w rzeczywistości - choćby kwestia wspomnianych Czechów.
> Ale o tym po prostu się nie mówi... Ma tak być na papierze. Nikt
> głębiej w to nie wnika. Wtedy zmieniano temat, zupełnie jak wtedy gdy
> wspominałem o tym, że we Włoszech członkiem WOSM są dwie organizacje,
> więc czemu u nas ZHR nie mógłby być członkiem WOSM (hipotetycznie).

Czarujące podsumowanie dyskusji :) Tak jak napisałem wyżej. Nieważne w
takim razie jakie są zapisy, rzeczywistość będzie inna więc tak na
prawdę wywołałem burzę w szklance wody, bo nie jest to wcale istotna
kwestia. Lepiej zając się czymś ważniejszym. (np. dopisaniem do statutu
ZHP otwartości na inne orientacje seksualne - to oczywiście taki
prowokacyjny żart, na wszelki wypadek spalę go od razu)

Piotr Jurgielewicz

Stacey Kent wybitna amerykańska wokalistka jazzowa wystąpi
18 października w Górnośląskim Centrum Kultury w Katowicach
bilety dostępne na: wwW.ticketportal.pl
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fms_dm_Stacey-Kent-wraca-do-Polski_131009.html&sid=883