Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

seascout czwartak w gmail.com
Śro, 14 Paź 2009, 11:30:55 CEST

> Czy nie uważasz, że jest pewna różnica, między jasno określoną
> możliwością przynależności do pewnej grupy, a twierdzeniem w jednym
> miejscu, że "zhp jest otwarte na wszystkich bez względu na wyznanie",
> następnie w interpretacji PiPH można odczytać, że nie trzeba wierzyć w
> Boga, to samo mówi nadal żywa interpretacja Mirowskiego, a w drugim
> miejscu (tutaj) interpretacji, że to nie powinno być tak bo skuating
> mówi coś innego. Czyli wychodzi na to... no właśnie na co wychodzi? że
> jestem oszustem będąc w tej organizacji? Czy może ja zostałem oszukany?
> [...]

Moim zdaniem kluczowa jest Służba Bogu. Jeśli uznajesz, ze możesz Mu służyć
- to możesz być w ZHP. Ale to każdy w swoim sumieniu powinien rozważyć. Nie
wierzę w jakieś organizacyjne narzędzia regulujące tę kwestię... Zostawiłbym
też sumieniu instruktora / harcerza kwestie tego czym jest dla niego Bóg.

Seascout