[Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

Śro, 14 Paź 2009, 13:39:56 CEST

Tomasz Chabinka, środa, 14 października 2009:

> Jeśli Twój Bóg oczekuje że będę dobry (vide Kazanie na górze), a ja będę
> dobry, to chyba tak.

Twoje "dobry" i moje "dobry" nie jest niestety tożsame. Ten sam Bóg od kazania
na górze polecił uczestnictwo w Eucharystii (vide "To czyńcie na moją
pamiątkę").

W kazaniu na górze jest też: "Błogosławieni jesteście, gdy [ludzie] wam
urągają i prześladują was, i gdy z mego powodu mówią kłamliwie wszystko złe na
was." - to też Ciebie dotyczy?

Typowe przykrawanie chrześcijaństwa do tego co "wszyscy robią" nic tu nie
pomoże. Wydaje mi się, że próba udowadniania, że w zasadzie niewiele się
różnimy nie doprowadzi do porozumienia w tej kwestii. Dużo lepiej jest wyjść
od jasnego postawienia sprawy w czym się jednak drastycznie różnimy.

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net