[Czuwaj] Prawa 18-latka w szkole sredniej - pytanie

Tomasz Chabinka tchabinka w dhwatra.com
Czw, 15 Paź 2009, 20:35:56 CEST

Michal Gorecki pisze:

> Zawsze się zastanawiałem czy kwestionowanie takich usprawiedliwień nie
> jest podważaniem praw wynikających z pełnoletności. A jeśli ktoś
> mieszka sam, bo wyprowadził się w wieku 18 lat równo? Czy on ma być
> traktowany inaczej?
>
> Rozumiem, że to przecież nadal placówka wychowawcza, itp. Ale
> pełnoletność pełnoletnością... Zresztą już rok później będzie na
> uczelni która będzie traktowała go jako dorosłego w 100%. Potem
> miejsce mają takie sceny gdy matka studenta (po jego dyscyplinarnym
> zwolnieniu) przychodzi do dziekanatu i prosi o cofnięcie decyzji: "No
> [...]

U nas w internacie nawet trzeba mieć zgody od rodziców, żeby móc wracać
do 21:30, a nie do 19:00 ;) Nie przedstawiam więc tego jako wzór, a jako
coś, co działa w jednej ze szkół.

--
Czuwaj!
Tomasz Chabinka HO

"Ukochanie i odczucie idei bardziej ją wcieli w życie niż
najokrutniejsze regulaminy." Andrzej Małkowski