[Czuwaj] Media2

sebastian-jadczak w wp.pl sebastian-jadczak w wp.pl
Śro, 21 Kwi 2010, 23:39:50 CEST

Do końca nie rozumiem sensu i celu tego reportażu, ale nie to mnie
najbardziej zaszokowało.
Wg. mnie, najbardziej rzucającą się rzeczą, są słowa prof. (Socjologi)
Jadwigi Staniszkis.
"Harcerstwo..... zabija indywidualność".
Nie lubię jak ktoś się wypowiada publicznie na jakiś temat a brak mu
wiedzy, na ten temat.
Powiem o tych najmłodszych, z racji, że ten temat jest mi najbliższy.
Na początku swojej "kariery" z Zuchami przeczytałem metodykę zuchową.
Po upływie trzech lat, ukończyłem kurs drużynowych zuchowych, teraz
jestem w trakcie realizowania próby przewodnikowskiej. Od początku
swojej przygody, rozróżniałem dwa elementy pracy z zuchami. Zespołowy,
po przez prace w grupach (szóstkach), czy jako gromada. Indywidualny, w
zdobywaniu sprawności, gwiazdek  czy wykonywaniu zadań na zbiórce.
Pisząc zbiórkę, zastanawiam się co moim zuchom się spodoba a co nie. i
tak ogólnie ale i pojedynczo, każdemu z osobna.
Ja jako Harcerz, nie uważam, że harcerstwo zabija indywidualność, wręcz
przeciwnie. Stopnie, Sprawności, Służba, dla kogo to robimy? nie dla
siebie? by siebie rozwijać? a z czasem pokazujemy cel innym, ale to oni
sami obierają drogę.

Sebastian Jadczak
254 WGZ "Dębowa Brac"
Hufiec Warszawa-Żoliborz