[Czuwaj] Przewodniczący ZHP

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Nie, 25 Kwi 2010, 23:18:38 CEST

Wysyłam ten mail ponownie, bo wysłałem po raz pierwszy dwa dni temu, i do
tej pory nie wrócił, więc być może poszedł gdzieś w kosmos. A że wiadomość
wydaje się istotna, powtarzam.

Parę dni wstecz Jędrzej napisał:

> Nurtuje mnie ostatnio pytanie. Gdzie jest przewodniczący ZHP?
> Wszędzie widać Naczelniczkę i jej zastępcę, oraz członków GK.
> A on ani do nas nic nie powiedział, nie napisał i się nie pokazuje.
> Jakoś mnie to niepokoi?

Pozwoliłem sobie popytać, i chciałbym Wam przekazać, co następuje.

Druh Przewodniczący ZHP, hm. Adam Massalski, miał, według wcześniejszych
planów, lecieć wraz z Prezydentem. Tak planował jeszcze w marcu.
Szczęśliwie dla nas - los zdarzył inaczej. Choć mówienie o szczęściu w tym
kontekście jest może niezbyt właściwe.

Druh Przewodniczący brał udział w wielu uroczystościach pogrzebowych ofiar
katastrofy pod Smoleńskiem, jako Przewodniczący ZHP, jak również jako
senator RP.
Trzeba tu zauważyć, że wiele osób z grona tragicznie zmarłych było
przyjaciółmi i bliskim znajomymi Druha Przewodniczącego. Stąd, moim
zdaniem, bardzo osobisty, dla Druha Przewodniczącego, wymiar tej tragedii.
Oczywiście Przewodniczący ZHP brał udział w uroczystościach na Placu
Piłsudskiego w dniu 17 kwietnia.  Byli tam również wiceprzewodniczący ZHP
hm. Rafał M. Socha i hm. Dariusz Supeł, a także kilku członków Rady
Naczelnej, w tym niżej podpisany, choć ten ostatni akurat bardziej w
Ogrodzie Saskim.

Należy podkreślić, że jednak, w tych trudnych dla nas wszystkich dniach,
najważniejsza była służba harcerek i harcerzy, nie tylko w Warszawie i
Krakowie, ale również w wielu miastach Polski.

Słowa skierowane do członków naszej organizacji w rozkazie specjalnym
Naczelnika ZHP, należy traktować jako przesłanie wszystkich władz
naczelnych. Zwyczajem jest, że takie przesłanie jest publikowane w
rozkazach, a rozkazy wydaje Naczelnik.

Czuwaj!

hm. Dariusz Brzuska
członek RN ZHP