[Czuwaj] salutowanie

Garbol garbol w gazeta.pl
Śro, 28 Kwi 2010, 13:32:53 CEST

Wycinek z regulaminu musztry harcerzy ZHR - projekt:

*31. 1/ W miejscu, w nakryciu głowy* harcerz salutuje w postawie
zasadniczej. Z chwilą zbliżenia się przełożonego  na trzy kroki zwraca głowę
w jego stronę ("frontuje" oraz wykonuje zwrot głowy) i podnosi szybkim
ruchem  do daszka czapki (obrzeża beretu, kapelusza) prawą rękę tak ułożoną,
aby przedramię i dłoń oraz złączone palce - wskazujący i środkowy - tworzyły
linię prostą; pozostałe palce dłoni są złożone i przyciśnięte kciukiem.

            Wystającą część palca środkowego przykłada - od strony palca
wskazującego - do brzegu daszka czapki (do obrzeża beretu, kapelusza) nad
kątem  prawego oka; dłoń jest zwrócona ku przodowi, łokieć zaś skierowany w
dół i na prawo w skos.

            Gdy przełożony minie harcerza, kończy on salutowanie,
opuszczając szybkim ruchem rękę do położenia w postawie zasadniczej, z
jednoczesnym zwrotem głowy na wprost, po czym przyjmuje postawę swobodną.

            Salutując w miejscu (np. podczas meldowania się ), przytrzymuje
rękę przy nakryciu głowy przez sekundę.

*harcerze*.zhr.pl/gkh/regulaminy/regulamin_musztry_*harcerzy*.doc

pozdrawiam

Garbol