[Czuwaj] salutowanie

Łukasz Kordyzon lukasz.kordyzon w gmail.com
Śro, 28 Kwi 2010, 14:27:09 CEST

Podobnie jest w mustrze wojskowej:

> [...]
> czapki (do obrzeża hełmu, beretu, furażerki) nad kątem prawego oka; dłoń
> jest zwrócona ku przodowi, łokieć zaś skierowany w dół i na prawo w skos.
> Gdy przełożony minie żołnierza, kończy on salutowanie, opuszczając szybkim
> ruchem rękę do położenia w postawie zasadniczej, z jednoczesnym zwrotem
> głowy na wprost, po czym przyjmuje postawę swobodną. Salutując w miejscu
> (np. podczas meldowania się), przytrzymuje rękę przy nakryciu głowy przez
> sekundę.
> *"Frontować" -- znaczy wykonać zwrot w kierunku przełożonego

Swoją drogą styl salutowania dwoma palcami stosowany przez harcerzy i WP ma
ciekawą historię i różne "legendy" wokół niego krążą.
W przeciwieństwie do Michała uważam że salutowanie przyjęte przez WP i
harcerzy nie wygląda lamersko :)

Pozdrawiam