Re: [Czuwaj] Re: Re: Cisza na liście a tu...

Jan Orgelbrand jan.orgelbrand w gmail.com
Pon, 6 Gru 2010, 20:49:45 CET

Demokracja to jest taki ustrój, w którym rządzi większość w granicach prawa
z poszanowaniem praw mniejszości. Demokracja nie ma przymiotników (chyba, że
demokracja socjalistyczna).Natomiast do reguł demokracji należy polityka,
czyli układanie się, co nie jest naganne, jeżeli jest niewymuszone.
Natomiast teza, że mniejszość może mieć rację jest może płodna
intelektualnie, ale póki co o racji w demokracji decyduje kartka wyborcza.
Co gorsza, teza, że mniejszość może mieć rację pchnęła bolszewików do
krwawego zamachu stanu i zrodziła nieprawość Feliksa Edmundowicza i Josefa
Wissarionowicza, ale także Benito i Adolfa. Oraz Pol Pota.  Oni co prawda
większości na początku nie mieli, ale mieli misję i dla jej udowodnienia
zginęły miliony. Zatem uważnie z takimi tezami. A kwestia interpretacji
osławionej uchwały wprowadzającej XXXV Zjazdu z jej 6 paragrafem przypomikna
mi nie bohaterska obronę Termopil, lecz "Samych Swoich" ze słynnym "prawo
prawem,  ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie"

Pozdrawiam
Jan Orgelbrand
tel. 723 996 196
e-mail: jan.orgelbrand w gmail.com