[Czuwaj] Re: Re: Cisza na liście a tu...

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 6 Gru 2010, 16:31:10 CET

Dnia 06-12-2010 o 16:04:35 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> Kowlaka bym tak nie bronił bo jego odzywki podczas zjazdu jak i tu na
> liście
> czasami do zbyt okrzesanych nie należą ale rozumiem niektórzy mogą
> prezentować
> jedynie słuszną opcję - na szczęście tę mniejszą - ot, uroki
> demokracji.
> sasol

Kowlak czasem przegnie to fakt. Akurat na Zjeździe nie zauważyłem bo
wypowiadał się bardzo rzeczowo. Ale przyrównywanie go do krwawego feliksa
czyli do jednego z większych zbrodniarzy w historii ludzkości ??? To było
wybitnie niesmaczne.
Wszystko powinno mieć swoją miarę.

A co do demokracji...
O jakiej demokracji piszesz ? Sterowanej, jak w gromadzie zuchowej ? Czy
bardziej sterowanej jak układanie się komendantów hufców (w okręgach
wyborczych) przed wyborami delegatów na Zjazd ZHP czy do Rady Chorągwi,
Czy też na Zjeździe ZHP komendantów chorągwi do Rady Naczelnej ?
Więc demokracji w to wszystko bym nie mieszał, bo to się d...kracja
nazywa, no może ewentualnie polityka.

A co do słuszności opcji to czasem tak jest, że mniejszość ma rację i nie
powinno się pisać, że na szczęście, bo to się okazuje zwykle po jakimś
czasie dopiero. Przykładów tego w historii mieliśmy dość. Pierwsze z
brzegu... Faszyzm w Niemczech czy komunizm w Rosji. Tam większość
zdecydowanie nie miała racji. Taka demokracja.

sikor