RE: [Czuwaj] Re: Re: Cisza na liście a tu...

Pon, 6 Gru 2010, 21:48:43 CET

Z uwagą przeczytałem tej krótki wykład na temat ustroju demokratycznego.
Trudno z większością się nie zgodzić, choć teza o braku przymiotników
demokracji jest oczywiście błędna, jeśli zważyć, że mówimy choćby o
demokracji pośredniej i bezpośredniej, społecznej itd. Niebywale cieszy mnie
również, że Jan tak często wspiera się przykładem Feliksa Dzierżyńskiego -
nie każdy tak swobodnie porusza się w panteonie komunistycznych ikon
terroru.
Z zadziwieniem jednak czytam, że powołujesz się Janie na poszanowanie praw
mniejszości w definiowaniu demokracji, skoro już na tej liście ustaliliśmy
bezspornie, co zresztą przyznajesz, że zwołując posiedzenie NSH, na którym
podejmowano Lex Bednarczyk nie powiadomiłeś o nim wszystkich, a jedynie
niektórych członków NSH. Czy nie jest jednym z podstawowych praw mniejszości
prawo argumentowania własnego, odrębnego zdania? No jest. A wg Ciebie
wszystko było w porządku, bo osiągnięto quorum na posiedzeniu. Jest taki
przymiotnik, który tak pojmowaną demokrację określa - "sterowana".

Na temat demokracji socjalistycznej również z Tobą nie porozmawiam, uznaję
przewagę doświadczeń.

Pozdrawiam
Ryszard