[Czuwaj] Manipulacja i zawłaszczanie

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 7 Gru 2010, 17:04:07 CET

Dnia 07-12-2010 o 15:58:47 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> "Harcerstwo to poważna rzecz", powiedział Premier w Krakowie. I dlatego
> trzeba zabrac pochodnie tym wszystkim Herostratesom, którzy ganiają po
> naszym stowarzyszeniu i szukają, co by tu zrobić, byle tylko coś sie
> działo.
> Jakiś fajny pożar?
> Pozdrawiam
> Jan Orgelbrand

No właśnie... Harcerstwo to poważna rzecz. I dlatego należy do niego
podchodzić na poważnie. Zapisy o naszych ideałach i całej reszcie należy
brać na poważnie. Relatywizm, kłamstwo, kombinowanie nie powinny mieć
nigdy dostępu do harcerskiej organizacji. Tym bardziej NIE WOLNO MŁODYM
LUDZIOM WMAWIAĆ ŻE TO JEST WŁAŚNIE DOROSŁOŚĆ. Bo to po prostu nieprawda.
Większość nieprzyzwoitych zachowań w naszej organizacji związanych ze
sprawowaniem władzy to po prostu post komusze obciążenie. I trzeba takie
zachowania eliminować a nie petryfikować jako normę.
A dziać powinno się w organizacji chcącej być wychowawczą wiele i na
okrągło. Jeśli nie dzieje się nic to powinna być rozwiązana. Problemem ZHP
jest totalny brak życia. Nasza organizacja już prawie hibernuje. No ale
pochodnie trzeba zabierać... W imię zastoju i spokoju.

Tylko komu to jest potrzebne ? Drużynowym nie używającym instrumentów
metodycznych ? Drużynom w których nie działa już od dawna metoda harcerska
bo nie ma zastępów ? Hufcom w których nie ma już drużynowych ? Polsce w
której Włodarze ni w ząb nie trybią, że poza kapitałem ludzkim do rozwoju
kraju niezbędny jest jeszcze społeczny ??? No komu ?

Komu mają służyć zjazdowe kombinacje i całe to prześmieszne politykierstwo
?

D R U Ż Y N O M ???

Aaaa zapomniałem, że przecież Harcerstwo to poważna rzecz więc co mają do
tego drużyny.
Bo o harcerstwie ludzi dorosłych takim jak w przedwojennych kręgach
starszoharcerskich też jakoś nie słyszałem (poza jednym wyjątkiem).
No to gdzie to harcerstwo takie poważne jest ? W Zjazdach, Komendach czy
Radach żyjących samych dla siebie ???
Można by w sumie wywalić z ZHP wszystkich młodych duchem, co będą działać
i podpalać. Tylko strach, że coś znowu wymyślą...

Janusz Sikorski