[Czuwaj] Re: jeszcze o demokracji

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 7 Gru 2010, 17:28:00 CET

Dnia 07-12-2010 o 15:58:47 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisa(a):

sikor napisa:

MS napisa:
> Masz pełne prawo dyskutować ze mną w taki sposób jaki Ci się podoba.
> Chcę jedynie poinformować Cię, że retoryka wypowiedzi przypomina mi
> ogromnie
> moich pierwszorocznych studentów - miłośników UPR. Na szczęście
> większość z
> nich już na trzecim roku dorasta i zaczyna kojarzyć fakty, w tym to,
> że
> można dyskutować merytorycznie, a nie retorycznie.

Ale uwaam e to jest dyskusja z mojej stony w peni merytoryczna.
Zadaem konkretne pytanie. Dlaczego do sejmu wchodzi go z 2k gosw a
nie wchodzi taki z 4k.
Bo uzyska (zaatwi sobie - czsto kupi) waciwe miejsce na licie
I to jest oczywicie populistyczny argument. Merytoryczny ani troch.

sikor:

MS:
> Chyba nie oczekujesz,  że skład komend będzie się tworzył podczas
> zjazdu, a
> do tego komendy od razu zaprezentują świetny program oparty na solidnej
> analizie sytuacji i potrzeb?
> Co do tego, co nazywasz układami - mnie też się nie podoba wiele
> rzeczy,

Komend ? Mi raczej chodzi o Rady.
Nie wiem co w tym byoby zego czy dziwnego gdyby RN POWSTAA NA ZJEDZIE
a nie w zaciszu gabinetw baronw.

> ale
> zamiast narzekać, lepiej jest działać. Większość delegatów
> wszelkich zjazdów
> to ludzie inteligentni, co nie znaczy, że mają takie same opinie.
> Jeśli więc
> ma się pomysł, to należy ich do niego przekonać. Najlepiej rozmowami
> argumentami, choć oczywiście emocje też odgrywają swoją rolę.

:) Oczywicie jeli w ZHP kto krytykuje jak rzecz to jest to
narzekaniem. Bo przecie harcerz nie krytykuje nie ? To ta... No jak jej
tam ... aaa pozytywno metody nie ?
Dziaam Druhu dziaam :)

> [...]
> część
> demokracji. Dopóki działa wszystko zgodnie z prawem i przepisami
> związkowymi,
>  to niestety, ale większość ma rację. Dlatego trzeba działać i
> planować z
> wyprzedzeniem, tworzyć propozycje i mówić otwarcie jak coś nie
> działa. Z
> mojej perspektywy, to z tym ostatnim mamy zwłaszcza problem. Wszyscy
> narzekają, ale jak trzeba na forum wystąpić z krytyką oficjalnie, a
> do tego
> zaprezentować alternatywę - nagle okazuje się, że nikt nie ma

E tam narzekaj :) Gdyby narzekali to byoby dobrze. Raczej trzymi buzi
na kdk bo wszystko ustalono przed zjazdem. Na szczcie s tacy co si
wyamuj ale ju niedugo... Ju wkrtce. Nie udao sie tym razem to
nastpnym sie uda. Zabierze si prawo gosu druynowym, w RN bd tylko
Komendanci Chorgwi lub ludzie przez nich wyznaczeni i bdzie pozamiatane.
Z drugiej strony to przyspieszy koniec ZHP. Si to moe zawali i wtedy na
gruzach, moe da si zbudowa od nowa normalna organizacj skautow. Bo na
pozytywne zmiany ju chyba przestaj liczy

sikor:

MS
> Układy to bardzo modne ostatnio słowo, zwłaszcza populiści z PiS-u
> szermują
> nim na lewo i prawo.

Nie chodzi o to kto szermuje tylko o to kto ma lepsze ukady.

> Może spróbujmy tworzyć alternatywy? Może zamiast narzekać, to po
> prostu
> zacznijmy dyskutować otwarcie?

A c ja robi jeli nie dyskutuje otwarcie ?

MS:
> [...]
> wysiedzieć
> kilkanaście godzin wyborów nie wychodząc z sali (chyba, że na
> kawę). Więc
> mamy na pewno potencjał w organizacji. To czego brakuje, to kultura
> otwartej
> rywalizacji, prezentacji różnych poglądów itp. Jednym z głównych
> zarzutów
> wobec naszego kandydata na komendanta z drugiej strony (tj. ustępującej
> komendy) było prezentowanie jego poglądów na blogu krytykującym
> funkcjonowanie ustępującej komendy. "Bo tak się nie robi".

No oczywicie to prosta technika.
Jak nie mona odpowiedzie merytorycznie to naley cos zarzuci. A to e
nie postpuje jak naley, a to e wyglda nie tak, a to e mody i
naiwny...

sikor

MS:
> Ale zmartwiłoby Cię, gdyby nie przyjęli budżetu i remont drogi
> dojazdowej do
> pracy zostałby zawieszony w trakcie robót. Albo zamknięto by szkołę
> Twojego
> dziecka z braku funduszy na ogrzewanie. Albo... itd. A to niestety jest
> efekt braku skutecznego systemu wyłaniania większości rządzącej.

Ojjj chybione i to mocno...

Tym akurat zajmuj si samorzdy w ktrych partie (na szczcie) maj
coraz mniej do powiedzenia. Kandydaci niezaleni skopali im tyki jak
naley :)

> Pozdrawiam
> MArcin Skocz

Pozdrawiam

Janusz Sikorski

Wicej informacji o licie dyskusyjnej Czuwaj