Re: Re: [Czuwaj] Nowa Drużynowa

harclot harclot w poczta.onet.pl
Pon, 4 Sty 2010, 11:25:52 CET

----- Original Message -----
From: "Michal Gorecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, January 04, 2010 9:21 AM
Subject: Re: Re: [Czuwaj] Nowa Drużynowa

I takich przypadków będzie coraz więcej - pisałem już o tym. A my nie
jestesmy do końca na to przygotowani prawdę mówiąc.

I choć to wazna sprawa, nadal uważam, że nie ma nic wspólnego z
wychowaniem dorosłych :)
Dorosła osoba przychodzi do ZHP jako Wychowawca. Trzeba mu stworzyć
odpowiednie warunki, ale nie zmienia to faktu, że jest on tu na
służbie wobec dzieci i młodzieży i to dla nich, nie dla niego jest ta
organizacja (w sensie celu, nie miejsca :)

Ogólnie masz rację.
Pytaniem jest to czy wychowawców
mamy jedynie kształcić
w wąskim znaczeniu przekazywania wieczy/umiejetności
czy też kstałcić/kształtować
w szerszym znaczeniu obejmujacym także kstałtowanie postaw, itd.
I to jest, wg mnie, pytanie kluczowe na które chyba warto
spróbować odpowiedzieć.

Czesław