[Czuwaj] Re: Opener

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 8 Lip 2010, 18:29:57 CEST

W dniu 8 lipca 2010 17:33 użytkownik  <michalina32 w wp.pl> napisał:

> Przychodzi kosmita do stoiska i pyta...
> CO TO JEST HARCERSTWO?

No właśnie. To pytanie zadawałem już kilka ładnych lat temu... Czy:

1. Harcerstwo postrzegamy szeroko - czyli NIE odpowiemy co jest
treścią, bo może nią być prawie wszystko (a narzucamy jedynie pewne
rzeczy takie jak metoda, itp) - duże pole manewru, rozmyty wizerunek
(brak jednoznacznych skojarzeń, choć może to dobrze?)

2. Harcerstwo postrzegamy wąsko - czyli odpowiada nam to, że jesteśmy
postrzegani w taki a nie inny sposób, tworzymy tak (a może inaczej,
ale nadal wąsko) jakiś "brand" i tyle.

Problem jest wielowarstwowy...

1. IMHO oprócz wąskiej grupy osób i pewnych świadomych osób w całej
organizacji (ruchu) mało osób potrafi/chce rozmawiać na tak ogólne i
górnolotne tematy

2. Wiele osób myśli wariantem drugim, jednak ich wizerunek, a
wizerunek prawdziwy to dwa światy (np mój wizerunek pewnie zatrzymał
się 5 jak nie 10 lat temu ciekawe ile obecnie osób tkwi w klimatach
góry / sdm/ wgb / kasprzycki, kontestacja mainstreamu, itp, jaki to
pamiętam z bycia drużynowym

3. Oczywiście wygląda to inaczej w różnych grupach wiekowych, nawet za
"moich czasów" grupa harcerswa była jednak dość "mainstreamowa" -
dziewczyny słuchały disco, albo Kelly Family, itp, o tyle hs i
wędrownicy często właśnie silnie podkreślali swoją niezależność od
głównych nurtów - glany, treki, parki, poezja śpiewana, metal, rock,
itp...

Ja myślę, że ZHP zupełnie nie myśli tymi kategoriami, tylko raczej
kategoriami zupełnie innymi czyli składem poszczególnych władz,
ułożeniem poszczególnych wyrazów w poszcególnych Bardzo Ważnych
Tekstach, czy (bliżej ziemi) dyżurami w magazynie hufcowym, ilością
potrzebnych gwoździ i tym czy po zwrocie staje się na baczność czy na
spocznij :))

Ale ok, nie sieję defetyzmu, możemy sobie tutajo tym teoretycznie,
akademicko podyskutować, jak za starych dobrych czasów :)

> Anna Michalina Gieniusz (nowość!! :) )
E tam, chyba dla tych bez Facebooka ;))))))