RE: [Czuwaj] wyrok sądu w sprawie krzyża

Marabut marabut w inetia.pl
Śro, 9 Cze 2010, 00:38:52 CEST

Baaardzo prosto.
Było wiele rozważań na temat tego co nam grozi za używanie symboli
organizacji wyższej użyteczności publicznej (wtedy taki status miał ZHP).
Jednakowoż przypomnij sobie kiedy powstał ZHR, a kiedy wzmiankowana przez
Ciebie uchwała RN ZHP. Z ta uchwałą było odwrotnie: nie została ona podjęta,
żeby umożliwić ZHR-owi noszenie Krzyża, ale żeby odciąć się od pamiętanych
doskonale słów tow. Millera przy Okrągłym Stole: "Harcerstwa nie oddamy"
oraz odsunąć obawy powstałe podczas powstania Komitetu Odrodzenia ZHP, że
ZHP zostanie metodami politycznymi zmarginalizowane i podzieli los ZSMP czy
też ZSP.
Krzyż również absolutnie nie był przyczyną rozłamu. Tylko stosunek do ZHP.
My, w ZHR uważaliśmy, że ówczesne ZHP "miało prawo do życia" i jeśli miało
ulegać przekształceniom, to w zgodzie z własnym Statutem i w oparciu o
procedury demokratyczne, a nie tricki prawne czy naciski polityczne. Nasi
koledzy z Krakowa uważali inaczej.

M-but