[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 68, Numer 6

lukasz czokajlo l.czokajlo w gmail.com
Śro, 9 Cze 2010, 09:45:28 CEST

Dziwna to historia.
Dla mnie to wygląda tak. Jakby część pracowników koncernu Pepsi
niezadowolona z obrotu spraw odeszła z firmy i założyła własną korporację
(dajmy na to Petsi) i używała znaku towarowego Pepsi argumentując, że to
tradycyjny symbol wytwórców wysoko słodzonych gazowanych napojów to wszyscy
pukali by się w czoło, a pierwszy lepszy sąd puścił by ich z torbami.
W naszym przypadku grupa ludzi odchodzi ze stowarzyszenia, zakłada własne i
mówi - ej ale znaki to sobie zostawiamy bo są tradycyjne dla polskiego
harcerstwa. Paranoja. Czuje się okradziony.
Oczywiście że one są tradycyjne dla polskiego harcerstwa, ale polskie
harcerstwo to Związek Harcerstwa Polskiego.

Ja pomijam już - generalnie niezmiennie mnie rozbawiającą interpretacje, że
ZHR to czerpie z tradycji harcerskich II RP i pomija okres PRL bo to brzmi
jak tłumaczenia sześciolatka dlaczego zjadł budyń na deser a szpinaku nie
tknął. Nie da sie wybiórczo traktować historii.

Niestety pewna część instruktorów ZHP miast pilnować interesów swojej
organizacji (dbać o jej rozwój, chronić interesów ekonomicznych i
wizerunkowych) stała się jawnymi ZHRofilami i nie przeszkadza im to, że ich
oddanie dla konkurencyjnej organizacji szkodzi organizacji macierzystej.
Niestety nie mamy szczęścia ostatnimi czasami...

serdecznie pozdrawiam
Czoczo