[Czuwaj] Tom 68, Numer 6

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Śro, 9 Cze 2010, 10:24:23 CEST

> Dziwna to historia.
> Dla mnie to wygląda tak. Jakby część pracowników koncernu Pepsi
> niezadowolona z obrotu spraw odeszła z firmy i założyła własną korporację
> (dajmy na to Petsi) i używała znaku towarowego Pepsi argumentując, że to
> tradycyjny symbol wytwórców wysoko słodzonych gazowanych napojów to wszyscy
> pukali by się w czoło, a pierwszy lepszy sąd puścił by ich z torbami.
> W naszym przypadku grupa ludzi odchodzi ze stowarzyszenia, zakłada własne i
> mówi - ej ale znaki to sobie zostawiamy bo są tradycyjne dla polskiego
> harcerstwa. Paranoja. Czuje się okradziony.
> [...]

Całą argumentację mogę przyjąć, chociaż nie ze wszystkimi tezami się zgadzam. Lecz stwierdzenie, że polskie harcerstwo to ZHP, jest nadzwyczajnym uproszczeniem faktograficznym. Czoczo, apelujesz, by wybiórczo nie traktować historii harcerstwa i nie wyrzucać zeń lat PRL-owskich, a sam to czynisz w odniesieniu do innych kawałków historii tego samego harcerstwa. Czynisz to swoim nieuprawnionym porównaniem. Bo pisząc, że harcerstwo polskie to ZHP wywalasz za burtę wiele ruchów i działań zacnych instruktorów harcerskich spoza ZHP. I to z czasów, gdy o ZHR-ze nikomu się nie śniło. Także z okresu przedzjednoczeniowego, jak i z późniejszych czasów międzywojnia.

Krótko - harcerstwo polskie to nie jest tylko i wyłącznie ZHP.

--
Pozdrowienia,
 Piotr Giczela