Zgodność ordynacji ze statutem, było Re: [Czuwaj] Moja subiektywna relacja z obrad władz naczelnych.

harclot harclot w poczta.onet.pl
Pon, 8 Mar 2010, 16:25:47 CET

A przy okazji:
Wg Statutu ZHP
§ 41
 2. Podstawą do określenia liczby delegatów wybieranych na zjazdy chorągwi
i Zjazd ZHP jest

liczba członków hufca, którzy opłacili składki członkowskie

albo zostali zwolnieni z obowiązku ich płacenia uchwałą Rady Naczelnej ZHP.

A wg Ordynacji Wyborczej ZHP (po ostatniej zmianie):
(...) Pkt. 8
"Podstawą do określenia liczby delegatów wybieranych na zjazdy chorągwi
 i Zjazd ZHP jest

liczba członków hufca, za których opłacono do komendy
chorągwi składki członkowskie wymagalne na ostatni dzień kwartału,

poprzedzającego podjęcie przez Radę Naczelną ZHP uchwały, o której mowa
w pkt 9. Do liczby tej dolicza się liczbę osób zwolnionych z obowiązku
opłacania składek członkowskich."
(...)

Wg mnie:
(...) ZA KTÓRYCH OPŁAONO do komendy chorągwi składki członkowskie  (...)
jest ewidentnie sprzeczne z:
(...) KTÓRZY OPŁACILI składki członkowskie (...)

Bo członkowie ZHP OPŁACAJĄ składki w PJO (głównie).
A do KCh to się (głównie) składki PRZEKAZUJE a nie OPŁACA

Wiem, wiem ...  "...bo tak jest prościej..."

Ale nieudolność czy tez wygodnictwo kch nie może
być powodem uchwał RN niezgodnych ze Statutem ZHP.

Pozdrawiam
PC