[Czuwaj] Dokumenty KSI

Kasia Delążek kasia w wawrzyszew.net
Czw, 25 Mar 2010, 22:20:19 CET

No właśnie ich merytoryczne poprawki polegały głównie na zmianie wyrazów "bo
tak lepiej pasuje/brzmi". I nie powołały się na żaden zapis tylko na
Naczelniczkę... i na siebie, bo jedna z nich jest pedagogiem. Tak się złożyło,
że ja też jestem pedagogiem, ale po wysłuchaniu moich argumentów usłyszałam,
że tak ma być w ZHP.
Może niemiło zakończyłam tę dyskusję mówiąc, że zhp jest zawsze o 3 kroki do
tyłu, ale ciśnienie mi rosło. I nie tylko z powodu tej dyskusji. Mojego
podopiecznego nie zapytali nawet, dlaczego chce być instruktorem, jak się
miewa jego drużyna, jakie on ma podejście do harcerstwa. Nic takiego - jakby
to ująć- prywatnego, ludzkiego. Chyba wiecie o co mi chodzi. Oni chyba nawet
nie wiedzieli o co zapytać. A nawet jeśli zadali sensowne pytanie, to utonęło
ono w tych bezsensownych.

A przykład: Przygotowałem i przeprowadziłem obrzęd Przyrzeczenia Harcerskiego"
(tutaj też padły dziwne pytania np. jaki to obrzęd, czy macie jakieś tradycje,
bo jak tak, to w sumie tylko przeprowadziłeś - przygotowany jest pomysł. Mam
wrażenie, że jakby zakres niektórych terminów się im po pewnym czasie
mylił...).

Wiem, co tu ukrywać. Owe druhowieństwo nie pamięta już pracy na poziomie
drużynowego, ma zupełnie inne wyobrażenie o związku.

Nie ujmując niczego Michałowi Góreckiemu - to przykład do naśladowania dla
wielu instruktorów w naszym stowarzyszeniu. Czasem trzeba odejść, bo zaczyna
się tracić kontakt z rzeczywistością (choć g00rek tego kontaktu raczej nie
stracił).

No po prostu żal.pl (czy pani z chorągwianej KSI wie, że młodzież tak teraz
mówi?)
Kasia Delążek