[Czuwaj] Dokumenty KSI

Ryszard Rak ryszardrak.waw w gmail.com
Pią, 26 Mar 2010, 20:15:23 CET

Za moich czasów stopnie instruktorskie (tak było w hufcu Praga Północ -
dawno) w większości przypadków nadawano za dokonania a nie za wykonywanie z
góry zaplanowanych  działań.
(W taki sposób, w mojej ocenie otrzymałem  dwa stopnie instruktorskie: org.
i pwd.).

Efektem tego  było że na wyścigi licytowaliśmy się kto co zrobił, a nie
jakim "fajnym" harcerzem kto jest.
"Fajnym" czyli zgodnym ze z góry zaplanowanym wzorcem. Jak coś od tego
wzorca odstaje to się to odcina.
Bo musi być tak jak w regulaminach.
I ze smutkiem rozumiem Kasiu Twoją gorycz.

Roztrząsają moi poprzedni rozmówcy niuanse całego zdarzenia ale nie widzę w
tych roztrząsaniach człowieka tylko przepisy ...  przepisy .... przepisy
Nikt nie pochyla się nad pojedynczym człowiekiem czy interesem Związku tylko
nad spełnianiem /lub nie jakiś tam procedur.

No cóż.  Nic Ci Kasiu nie pomogę mogę tylko powiedzieć że rozumiem.
Uwierz mi, że za jakiś czas jak będzie się liczyło działanie a nie pisanie
to może nasz stary Związek zacznie zwiękaszać liczbę członków. Na razie
jeszcze nie.

To jeszcze nie jest czas dla Harcerzy