[Czuwaj] Dokumenty KSI

Ryszard Rak ryszardrak.waw w gmail.com
Wto, 30 Mar 2010, 22:52:26 CEST

Adrian

W życiu nie ma prostych rozwiązań. Nie zastępować. Uzupełnić o inne
rozwiązania:

Dla mnie twórca KSI zrobił część pracy. Nie dokończył opracowania ogólnego
systemu zdobywania stopni instruktorskich w ZHP.

KSI to bierna forma przyznawania stopni. W praktyce wyłączna.

/"Uchwała nr 20/XXXII Rady Naczelnej ZHP z dnia 24 listopada 2002 r.

w sprawie systemu stopni instruktorskich"/

Ktoś przyjdzie, coś przyniesie: Popatrzy się. Pomyśli. Zdecyduje.

A jak nikt nie przyjdzie ?  i ...

(I ... będzie taka sytuacja jak pewna KSI zamknęła w ubiegłym roku JEDNĄ
próbę. Nie podawajmy jaka KSI - bo to nie tak ważne w tej dyskusji).

Brak jest powszechnej formuły aktywnego pozyskiwania kadr w Związku.

Brak jest polityki kadrowej (w tym pracy z kadrą) w ZHP. Nie myśli się o
tym.

Bez kadry nie będzie Związku.

Na innym fragmencie "Czuwaj" ktoś napisał o tych co nie starają się o
stopnie. Także o tych co już mają stopnie a nie są na bieżąco. Czy są źli ?

Myślę Adrian o innych procedurach przyznawania stopni instruktorskich.

Komenda przeciętnego hufca to nie są ludzie nieodpowiedzialni. Pochodzą z
wyboru.

Ktoś im zaufał. Ja bym wyposażył te gremium instruktorów w prawo nadawania
stopni instruktorskich w formule "z rozkazu Komendy".

Czy nie spotkaliśmy się z instruktorem, który latami aktywnie pracując miał
niższy stopień niż młodsi ale bardziej zaradczy ? Pracując dla innych nie
umieją o swoje zadbać. Ja ich nazywam nieśmiałymi. Czy ktoś nie powinien o
nich się zatroszczyć ?

Dla mnie Komenda może doceniać z urzędu czołowych swoich instruktorów.

Np. dać warunek -  "pójdź chłopie na kurs bo chcemy Ci dać wyższy stopień
instruktorski. Inne warunki masz dawno spełnione".
            ( *"za zasługi"* jak pisałem wcześniej).

Praca z kadrą jest wg mnie do kitu. Nie ma prostych procedur pozyskiwania
kadry ani procedur odzyskiwania kadry tej kiedyś utraconej.

Kręgi Instruktorskie w Hufcach (pomijam akademickie) .... Dla mnie nie
działają.  Nie słyszałem o jakiś spektakularnych akcjach czy inicjatywach
tych ciał w  Warszawie. Dla mnie to świadczy, że nie ma kto "napędzać" tych
kręgów. Nie ma ludzi którzy by poświęcali swój czas by One działały.

Pętla zakończona. Bierna postawa ZHP w pracy z kadrą.  Bierna postawa ZHP w
pozyskiwaniu kadr. Brak kadry.

Jak nie zadbamy o kadry to ich nie będzie.

Podsumowując: nie zastępować KSI (bez rewolucji). Uzupełnić o aktywną formę
pozyskiwania kadry.

Na koniec:

Kiedyś po 10 latach pracy instruktorskiej w stopniu harcmistrza

można było otrzymać tytuł: "Harcmistrz PL" i biało czerwoną podkładkę.

Uważam, że powinno się przywrócić tytuł dla długoletnich aktywnych
harcmistrzów

po 10 latach pracy instruktorskiej w nazwie: "Harcmistrz RP" z biało
czerwoną podkładką.

Jak inaczej Związek może im podziękować jak w takiej niematerialnej formie ?

Ryszard R.