Re: Re: [Czuwaj] Re: Cisza na liście a tu...

Tomasz Rojek tomroj w gmail.com
Czw, 25 Lis 2010, 13:41:41 CET

Czy sprawa nie jest jeszcze prostsza?

5. Funkcję Przewodniczącego ZHP, Naczelnika ZHP komendanta chorągwi i komendanta
hufca można sprawować nie dłużej niż przez 2 kolejne, pełne kadencje.

2 kolejne, pełne kadencje to 8 lat, czyli funkcji nie można sprawować
dłużej niż przez 8 lat.

Czy tu jest jakiś błąd w rozumowaniu?

"Kolejne" precyzuje sposób obliczenia maksymalnego czasu pełnienia
funkcji, nie określa natomiast tego, że ograniczenie to dotyczy
jedynie pełnienia funkcji w jednym ciągu (tak naprawdę to w tym
miejscu gdzie ono stoi nic nie wnosi). Tam nie jest "...można
sprawować w jednym ciągu przez nie więcej niż 2 pełne kadencje". Z
błędnego zrozumienia tego przepisu wynikły Zjazdowe kwiatki z
ustalaniem, czy kolejna kadencja będzie kadencją kolejną czy też nie
będzie.

Obecni 10 letni komendanci powinni byli zrezygnować 2 lata temu.