Re: Re: [Czuwaj] Re: Cisza na liście a tu...

Tomasz Rojek tomroj w gmail.com
Czw, 25 Lis 2010, 15:33:41 CET

2010/11/25 Jan Orgelbrand <jan.orgelbrand w gmail.com>:
> Niezupełnie: ten zapis oznacza tyle, ze: 1) kadencje muszą następować po
> sobie (nie mogą zostać przerwane nawet na jeden dzień, co jest doskonałą
> luką do obejścia tego przepisu); 2) pełne, że muszą obejmować po 4 lata ( a
> nie mniej, jak np skrócona kadencja do 2006).
Zatem w omawianym przypadku ograniczenie powinno zadziałać. Mamy
kolejne kadencje pełna, niepełna i pełna.
Są one zatem kolejne (gdyż nie ma przerwy). Są 2 pełne.

Jednak i tak uważam, że cała dyskusja, wykładnie itp. opierają się na
nielogicznym odczytaniu przepisu.
W warunku mamy operator  "dłużej niż", który porównuje czasy, w tym
wypadku czas sprawowania funkcji (i tu nie ma żadnych określeń, że
dotyczy to czasu "w jednym ciągu") z pewną wartością (określoną jako:
kolejne, 2 pełne kadencje). "Dłużej niż" nie operuje na ilości
kadencji, ich charakterze (pełna - niepełna) czy relacjach pomiędzy
nimi (kolejna - niekolejna). Gdyby warunek miał się opierać na tych
cechach powinno być "więcej niż takich a takich kadencji". Ale jest
"dłużej". Czas.
Pełna+Niepełna+Pełna (kolejno) to dłużej niż Pełna+Pełna (kolejno).

Jest zasadnicza różnica między:
czas sprawowania funkcji nie może przekroczyć 2 pełnych KOLEJNYCH kadencji
czas CIĄGŁEGO sprawowania funkcji nie może przekroczyć 2 pełnych kadencji.

Ciągłość/kolejność/"nieprzerwaność" stoi po prawej stronie porównania,
dotyczy wartości do której porównujemy czas sprawowania funkcji. Nie
dotyczy czasu sprawowania funkcji. Funkcję można sprawować z
przerwami, ale cały ten czas nie może przekroczyć 2 pełnych kadencji.

Tak jest w statucie. Możliwe, że duch był inny. Ale nie odczytujmy tam
tego o chcemy odczytać, a to co jest.