Odp: RE: [Czuwaj] Czy wodzowie są potrzebni? [było] Cisza na liście a tu...

Pią, 26 Lis 2010, 12:19:11 CET

Dnia sobota 20 listopada 2010 o 22:07:29 seascout napisał(a):

> Marcinie, najbardziej charyzmatyczne osobowości XX wieku to Adolf Hitler,
> Józef Stalin, Benito Mussolini, Ernesto Guevara i Fidel Castro.

No, zapomniałeś dodać IMHO. Każdy ma swoich idoli, według Twoich kryteriów na
szczycie są Hitler i Stalin, a według moich Schuman I Adenauer. Nie widzę
powodu dlaczego miałbym uznać Twoją kolejność.

>ale powtarzam - wodzowie potrzebni są na wojnę. Na czasy pokoju
> potrzebna jest współpraca...

Jedno drugiego nie wyklucza, co potwierdzają podane przeze mnie przykłady
biznesmenów i polityków, którzy zdecydowanie byli charyzmatycznymi przywódcami
i odnieśli zdecydowany sukces w czasach pokoju

>Taki model jest powszechnie stosowany w większości
> znanych mi organizacji (również polskich).

Najbardziej lubię ten argument "z powszechności". W Polsce np. dość powszechne
jest upijanie się wódką, a także czytanie faktu. Coż jednak z tego, że tak
jest? Ja podałem przykłady ludzi, którzy osiągnęli niebagatelne sukcesy.

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net